Waar is iedereen!!!?!?!?!

    Eerste Vorige
  • sultanabdel 9 okt 2008 15:14:41 204 reacties
    Bekeken 6 jaren geleden
    Geregistreerd 11 jaren geleden
    Waar blijven de massa mensen op deze site en forum? word er wat aan gedaan door eurogamer? kunnen we helpen?

    is dit normaal dat het zo lang leeg blijft? zelfs op de frontpagina waar normaal de meeste mensen reageren zie je alleen de bekende kleine groepje.

    hoeveel actieve mensen hebben we eigenlijk op eurogamer.NL?
  • Tonne 10 okt 2008 07:44:12 65 reacties
    Bekeken 1 maand geleden
    Geregistreerd 11 jaren geleden
    ik kijk elke dag op de site.. dus ik ben al 1 actief lid :P
  • wakkum 10 okt 2008 12:07:44 127 reacties
    Bekeken 8 jaren geleden
    Geregistreerd 11 jaren geleden
    Het opbouwen van een nieuwe site, ook al heb je de naam mee zoals bij ons nu het geval is, is niet makkelijk. Je moet traffic genereren door leuke features en dergelijke. Ons team doet er alles aan om meer bezoekers te krijgen, iets dat al goed aan het lukken is.

    Het feit dat het forum redelijk rustig is, is omdat het iets te groot is. We zijn van plan hier snel iets aan te doen zodat het ťn minder leeg ťn minder angstaanjagend uitziet de eerste keer dat je erop komt.

    Het aantal bezoekers is, vooral voor een beginnende site erg netjes (precieze cijfers ga ik nog niet geven ;)), maar we groeien elke dag weer.

    Natuurlijk mag je iedereen vertellen over de site, als je er tevreden over bent. Dit moedigen we zelfs aan. Maar ook als je iets ziet wat je niet bevalt mag je dit meteen doorgeven aan ons :)
  • sultanabdel 10 okt 2008 12:56:32 204 reacties
    Bekeken 6 jaren geleden
    Geregistreerd 11 jaren geleden
    politiek correct antwoord ;)

    hopelijk komt er snel leven hier en meer meningen te vinden zijn. zodat we felle discussies mogen voeren
  • Xerx3s 10 okt 2008 14:40:59 23,951 reacties
    Bekeken 4 maanden geleden
    Geregistreerd 15 jaren geleden
    Persoonlijk denk ik dat de naam juist nadelig is. Ga zelf al jaren naar de echte eurogamer site en dan is dit niet echt interessant.
  • Freek 13 okt 2008 18:10:57 7,682 reacties
    Bekeken 6 jaren geleden
    Geregistreerd 16 jaren geleden
    Het probleem is denk ik dat iedereen gewoon al op Eurogamer.net zit en daar actief is, een .nl-tje erbij is dus een beetje te veel van het goede.
    Maar ik kijk hier ook nog wel eens af en toe.
  • Freek 13 okt 2008 18:12:37 7,682 reacties
    Bekeken 6 jaren geleden
    Geregistreerd 16 jaren geleden
    Bericht verwijderd
  • EekWOK 20 okt 2008 13:37:37 5 reacties
    Bekeken 7 jaren geleden
    Geregistreerd 11 jaren geleden
    Als je gewoon goede content blijft posten, komt het denk ik vanzelf wel goed...

    En volgens mij moet dat wel lukken toch? ;)
  • wakkum 20 okt 2008 14:29:33 127 reacties
    Bekeken 8 jaren geleden
    Geregistreerd 11 jaren geleden
    TOt nu toe wel. Jij weet als geen ander hoe het is om een site vanuit het niets op te bouwen, en wij hebben dan al de steun van EG.net. Niet opgeven en vooral bij uitgevers blijven doorzeuren over content is gewoon belangrijk inderdaad ;)
  • sultanabdel 21 okt 2008 08:56:18 204 reacties
    Bekeken 6 jaren geleden
    Geregistreerd 11 jaren geleden
    en gezellig maken natuurlijk ;)
    goeie discussies voeren hoort er ook bij
  • MichielEG 21 okt 2008 13:11:12 7 reacties
    Bekeken 9 jaren geleden
    Geregistreerd 11 jaren geleden
    Het is aan de users zelf inderdaad om het gezellig te maken, dus doe jullie best!

    We willen echter geenszins een slap aftreksel van EG.net zijn. We hebben misschien de naam mee, maar we zijn een totaal andere redactie en hier in NL willen we echt wel van behoorlijk formaat worden.
  • sultanabdel 21 okt 2008 16:04:15 204 reacties
    Bekeken 6 jaren geleden
    Geregistreerd 11 jaren geleden
    even tussen door, ik wil een nieuws link door sturen naar jullie? (eg.nl) die misschien als het door een zware test procedure heen is dan gepost word op de frontpage.

    het gaat hierom:
    http://www.nu.nl/news/1799308/210/Moslims_niet_blij_met_aanpak_Sony.html
  • Xerx3s 21 okt 2008 22:52:41 23,951 reacties
    Bekeken 4 maanden geleden
    Geregistreerd 15 jaren geleden
    EekWOK wrote:
    Als je gewoon goede content blijft posten, komt het denk ik vanzelf wel goed...

    En volgens mij moet dat wel lukken toch? ;)

    Ah maar dezelfde content word ook op de normale site gepost. Niet echt een beweeg reden om hier naar toe te komen.

    Ik denk uiteindelijk dat het grootste probleem is dat nederlanders heel erg internationaal gericht zijn. Ze spreken meerdere talen en zijn makkelijk in het mengen in buitenlandse gewoonten.

    Als je bv kijkt naar de duitsers, daar is men best wereld vreemd. De helft van mijn klas (noemen we dat nog zo?) is duits en de enige taal die ze een heel klein beetje spreken is engels (denk niet tot zeer slecht). Hetzelfde is ook wel waar voor andere gebieden waar de EG sites opkomen.
    Die sites kunnen dus op een doelgroep intappen die nooit naar de hoofdsite zou zijn gegaan. Nederlanders hebben veel minder last van zo'n taal barriŤre. Mensen die naar de hoofdsite gingen zullen dus niet echt veel noodzaak zien om over te stappen.

    Maar goed, alles lukt wel als je het maar lang genoeg doet. Ik denk dat het idd verstandig is om een eigen karakter te hebben.
  • wakkum 22 okt 2008 00:31:12 127 reacties
    Bekeken 8 jaren geleden
    Geregistreerd 11 jaren geleden
    Helemaal waar wat je zegt, dat is ook de reden dat we ons iets meer richten op de Nederlandse developers en games. Kijk bijvoorbeeld naar onze exclusive van Swords & Soldiers van het Nederlandse Ronimo Games (bedenkers de Blob). Zover ik weet ťťn van de eerste hands-on ter wereld. De site is de laatste tijd gestaag aan het groeien, iets dat natuurlijk alleen maar goed is.

    Belangrijk is dat we constant bezig blijven met updaten en andere content bieden dan de .net. Sowieso is de kans klein dat we de die-hard .net bezoekers van hun dagelijkse bezoek aan .net afhouden (ik kom er zelf ook als lezer enorm vaak). Dat betekent niet dat we een complete nieuwe groep kunnen aanspreken.
  • sultanabdel 22 okt 2008 08:17:55 204 reacties
    Bekeken 6 jaren geleden
    Geregistreerd 11 jaren geleden
    Nederland is ook in de lift in de game industrie. Bij mij op school (fonty's eindhoven) zijn er na deze vakantie in een keer game locale verschenen (Leuke game pc's, dikke LCD schermen etc...) en word er steeds meer gereclameerd over vakken in de richting game industrie. misschien dat jullie ook hiermee wat kunnen doen?
  • MichielEG 22 okt 2008 10:06:29 7 reacties
    Bekeken 9 jaren geleden
    Geregistreerd 11 jaren geleden
    We zijn inderdaad van plan om opleidingen en banen binnen de Nederlandse gameinsudtrie extra in het zonnetje te zetten door een soort van centrale hub te vormen. Dat is echter een plan voor volgend jaar.

    We hebben ondertussen al wel de blogs, EG Lite en voor het einde van het jaar een tweewekelijkse podcast. Allemaal features die je niet tegenkomt op .net en waarmee we ons dus extra kunnen profileren.

    Tot dan toe; spread the word en blijf lekker posten op het form en in de comments. Een solide community is natuurlijk van enorm belang.
  • Xerx3s 22 okt 2008 18:10:23 23,951 reacties
    Bekeken 4 maanden geleden
    Geregistreerd 15 jaren geleden
    Misschien een tip: doe eens wat artikelen over indy game development in Nederland. Binnenkort wordt bv het XNA indy publishing systeem op de 360 open gegooid, heel wat indy games die daar door gepublished gaan worden.

    We zijn zelf met een game hiervoor als afstudeer project bezig en het is voor mensen zoals mij zeker leuk om te zien wat anderen doen. Of misschien eens een paar simpele lessen in game development voor mensen die dolgraag hier eens in willen duiken maar niet echt weten waar ze moeten beginnen.

    Daarnaast lijkt het me ook wel interessant om eens wat artikelen over Nederlandse games geschiedenis te zien. Er zijn best wel wat leuke dingen om te vermelden, zeker uit de C64 tijd.

    En een artikel over de Games in Concert volgende maand zou vet zijn (wie gaan hier nog meer heen?)! ;)
  • Xerx3s 22 okt 2008 18:26:07 23,951 reacties
    Bekeken 4 maanden geleden
    Geregistreerd 15 jaren geleden
    sultanabdel wrote:
    Nederland is ook in de lift in de game industrie. Bij mij op school (fonty's eindhoven) zijn er na deze vakantie in een keer game locale verschenen (Leuke game pc's, dikke LCD schermen etc...) en word er steeds meer gereclameerd over vakken in de richting game industrie. misschien dat jullie ook hiermee wat kunnen doen?

    Hmmm, ja. Ik heb de ervaring dat heel veel opleidingen claimen dat ze heel veel met games doen maar eigenlijk fuck all met games hebben. Zelfs specialisatie opleidingen waren naar mijn mening niet interessant.

    Het heeft ons +- 2,5 jaar zwaar lobbyen gekost (gelukkig zijn we vroeg begonnen) om games als afstudeer richting gedaan te krijgen bij K&T in Enschede terwijl ze wel degelijk officieel games als afstudeer richting hadden.
    De opleidingen hebben weinig tot geen echte games expertise (ik heb maar weinig mensen gesproken die echt uit de games wereld komen) en hebben vaak zwaar verouderde ideeŽn over wat games zijn. Daarnaast voelden we dat heel veel 'begeleiders' het creatieve proces juist in de weg stoned met vast gestelde meningen op wat precies een game maakt (concepten zoals rez zijn gewoon niet te begrijpen voor dat soort mensen).

    Uiteindelijk hebben we nu een interaction designer als begeleider. Hij weet niet veel van games maar is geÔnteresseerd en geeft ons de vrijheid om naar eigen inzicht te handelen. De benodigde technische kennis is niet bij de docenten aanwezig maar voor ons maakt dat niet zoveel uit (ik kom zelf van TI voordat ik genoeg had van techniek en compleet iets anders ben gaan doen).

    Als je op zoek bent naar een games opleiding, laat je vooral niet door mooie praatjes in de tuin leiden. Ga kijken wat studenten als afstudeer projecten hebben opgeleverd. Het is misschien in de tussentijd veranderd (ik betwijfel het) maar destijds was ongeveer 80% van de games gerelateerde opleidingen waar ik langs ben geweest niets waard.
  • sultanabdel 23 okt 2008 10:10:14 204 reacties
    Bekeken 6 jaren geleden
    Geregistreerd 11 jaren geleden
    Xerx3s wrote:
    Hmmm, ja. Ik heb de ervaring dat heel veel opleidingen claimen dat ze heel veel met games doen maar eigenlijk fuck all met games hebben. Zelfs specialisatie opleidingen waren naar mijn mening niet interessant.

    "HEEL VEEL TEKST"

    Als je op zoek bent naar een games opleiding, laat je vooral niet door mooie praatjes in de tuin leiden. Ga kijken wat studenten als afstudeer projecten hebben opgeleverd. Het is misschien in de tussentijd veranderd (ik betwijfel het) maar destijds was ongeveer 80% van de games gerelateerde opleidingen waar ik langs ben geweest niets waard.

    het is ook een nieuwe opleiding bij ons op de fontys. het is inderdaad ook niet echt breed, maar ik heb wel het idee dat het breder word. Bijvoorbeeld grote lcd schermen en dikke pc's plaatsen met geÔnstalleerde bekende games. Er komt ook steeds meer reclame op de afdeling over de game industrie. etc... voor zover ik weet is dit eerste jaar voor fontys, dus ben wel benieuwd hoe ze dit breder gaan trekken. Ik houd het in de gaten

    Ik heb net al een grote stap gezet in de richting van game design (min of meer) Ik ben van richting Electrical Engineering over gestapt naar richting Informatica. over de vakken heb ik hier en daar nog vragen en is het voor mij een beetje onduidelijk wat het precies moet gaan worden. het liefst pak ik iets mee wat goed van pas kan komen. op werk ga ik ook de overstap maken van Hardware engineering naar software engineering. met een algemene Informatica opleiding is dat nog wel te verantwoorden.

    Dus ik ben zoekend, Programmeren in C is waar ik mee ben begonnen.

    Ik zit al een tijdje zwaar te denken of ik de definitieve stap moet maken, wanneer ik dit het beste kan doen, en is dat wel het beste om het te doen! en vooral hoe ik dit dan moet aanpakken. Ik ben niet meer vrij in mijn doen en laten, getrouwd, hypotheek etc... je kent het wel. Mijn vrouw staat er helemaal achter en die heeft herhaaldelijk gezegd dat ik echt iets in die richting moet zoeken, omdat ik er ook veel mee bezig ben. (veel mee bezig is niet alleen gamen, maar ook alles eromheen. vooral de game industrie zelf, zie X360 groep; ik probeer ook af en toe wat te posten over bijvoorbeeld financiŽn, technieken en meer game gerelateerde onderwerpen)

    En wat doe jij precies als ik vragen mag? vooral ben ik geÔnteresseerd geraakt in dit stukje "Het heeft ons +- 2,5 jaar zwaar lobbyen gekost"
  • Xerx3s 23 okt 2008 18:35:52 23,951 reacties
    Bekeken 4 maanden geleden
    Geregistreerd 15 jaren geleden
    Wat betreft dat lobbyen: Als er nog geen afstudeer structuur bestaat voor game design, betekent dat je daarvoor als het ware een pilot draait. Daar hebben ze niet zo'n zin in want dat is een risico (als je langer dan 4,5 jaar over een opleiding doet krijgen ze gigantische boetes), ze hebben veel liever dat je gewoon de platgetreden paden beloopt. Daarnaast wisten de meeste personen waarmee we gesprekken mee hebben gehad niet eens of het wettelijk zou kunnen. In het kort, we hebben een hele hoop gesprekken gehad met coŲrdinators, begeleiders, etc. sinds 2006/2007 maar we hebben pas afgelopen september (!) toestemming gekregen om te beginnen.

    We hebben ontiegelijk veel 'nee' te horen gehad maar we hebben vervolgens gewoon elke keer onze plannen opnieuw geformuleerd zodat we toch kregen wat we wilden. Het voordeel is ook dat je gewoon vrij bent om je begeleider te kiezen (als iemand je niet bevalt, kies een ander!), dit heeft veel problemen gescheeld.

    Je kunt veel bereiken met passen en meten. Wat wij willen is best ambitieus maar niet haalbaar tenzij je het ophakt. Zo hebben we bv een stuk vorig jaar als onderzoek gedaan (we hebben onderzocht wat games leuk maakt en een games specifiek interactie patroon ontwikkeld (alle goede games ooit gemaakt hebben dit patroon)). Daarnaast zou je het natuurlijk nooit in de 6 maanden van je afstudeer project kunnen doen. Wat we bv hebben gedaan is bepaalde stukken verdeeld over de 6 verdiepingsfasen die eraan vooraf gaan. 3 van mijn verdiepingen besteed ik bv aan het schrijven van de 3d engine. Zo kunnen we toch meer dan een jaar aan de game werken binnen de legale constructies.

    =======

    In het algemeen:

    Ik heb eerst 4 jaar ICT gedaan. Compleet nutteloos. Daarna 4 jaar Technische Informatica gedaan, leuk voor programmeren maar ook compleet nutteloos voor game design en daarna had ik het helemaal gehad met technische dingen (die opleiding heeft alle inspiratie uit me geslagen). Daarna (nu) begonnen met Kunst en Techniek (saxion, enschede). Zit nu in mijn 4e jaar. Het verbaast me hoe weinig aspecten van games eigenlijk draaien om technische zaken.

    In het kort zou ik zeggen dat een technische opleiding niet echt nodig is voor games maken. Alle programmeer kennis voor games heb ik in mijn vrije tijd opgedaan via het internet (MSDN = de bomb). Ik heb vele malen meer geleerd over games van deze alfa opleiding dan van de beta opleiding, zelfs al weten ze hier bar weinig van games.

    Iets dat ik zeker kan aanraden is dit boek. Staat echt een hele hoop nuttige informatie in.

    Ik kan zeker aanraden om in XNA (C#) te werken, het bespaart gewoon development tijd ten opzichte van de alternatieven en dat heb je hard nodig. Het is simpel, makkelijk op te pikken en levert alle tools die je nodig hebt al kant en klaar aan. Bovendien is de support en KB geweldig, je kunt geen vraag gek genoeg verzinnen en ze beantwoorden het wel (zonder elitist houding). Koop vooral geen boeken hierover want de XNA site heeft echt alles op voorraad en legt alles van complete beginnen to super pro dingen uit.

    Laatste tip: Doe het niet alleen. We hebben de ervaring dat een groepje van 3 of 4 van verschillende disciplines het best werkt (1 programmeur, 1 manager, 1 art designer, 1 audio muziek specialist). Je kunt voor dit soort mensen natuurlijk altijd bij andere opleidingen aankloppen (onze audio vent komt bv van het conservatorium). Je staat sterker en bent gemotiveerder.

    Mijn ervaring zijn natuurlijk persoonlijk. Ik kan niet zeggen of dit overal geld maar ik ben bij verschillende scholen geweest, ben 2 keer bij de willem de konin academie aangenomen, 1 keer bij de hku. Overal kwam ik mijn ervaring tegen dus ben dit maar gaan doen omdat het breder is. Je hebt natuurlijk een grote kans dat dit op jouw opleiding veel soepeler verloopt, dat hangt heel erg af van de mensen. Sommige mensen zijn gewoon 9tot5 eikels maar je moet gewoon een grotere eikel zijn als het ware. ;)

    Kleine waarschuwing: Als je denkt om game developer te worden, in nederland zijn er niet veel bedrijven maar wel veel mensen. Het zal dus zeker een stukje ondernemerschap vereisen (ben zelf ondernemer en het stelt niets voor).
  • sultanabdel 24 okt 2008 08:17:15 204 reacties
    Bekeken 6 jaren geleden
    Geregistreerd 11 jaren geleden
    Je hebt nu de kennis opgedaan in je vrije tijd via hobby etc... dat is iets wat ik nog mis (programmeren) daarom ben ik begonnen in deze richting, ik krijg nu C & opbouw can een cpu, geheugen, registers en de link er tussen etc... je kent het wel. ik denk dat dit voor mij niet weg gegooid is ;).

    Jij doet nu "Kunst en Techniek" wat voor vakken volg je dan? dan heb ik een beter beeld van game design. doe je dit voltijd? ik doe namelijk deeltijd 3 avonden in de week en een bult huiswerk per week idee :(

    Ik ga me wat verder verdiepen op school in wat ze allemaal kunnen bieden en eventueel of er iets aan gedaan kan worden. ik ben nog niet zover om te gaan zeuren als voor mij nog niet alles duidelijk is. als het zover komt dan laat ik het wel weten en dan zal ik ook dankbaar gebruik maken van je tips!

    xna heb ik vaker aan zitten te denken, dat is iets wat ik ook een keer ga proberen. ik richt me nu even op C dat ik een beetje kan programmeren. en dan kan ik aan de slag met hobbyen etc... en deze "Game Design Workshop" komt er zeker in. zal binnenkort bestellen.

    ik ga wat werk verrichten nu dus laters!
  • Xerx3s 31 okt 2008 00:45:58 23,951 reacties
    Bekeken 4 maanden geleden
    Geregistreerd 15 jaren geleden
    Kunst & Techniek is heel breed. Een Jack of all trades, master of none om het zo maar eens te zeggen. Ik heb hiervoor eigenlijk alleen maar technische opleidingen gedaan dus van creatieve dingen had ik niet veel kaas gegeten. Dat is waar deze opleiding me in heeft geschoold.
    Het geeft begint met een uitgebreide kennismaking met allerlei kunst en cultuur vormen en neemt de impact and toepassing op de maatschappij door. Daarna gaat het door naar dingen zoals reclame, media vormen en beeldtaal (heel belangrijk voor games). Verder krijg je dingen zoals 3d moddeling, adobe pakketten, web ontwikkeling, mobile game design, elektro techniek, etc. etc.
    Het heeft Kunst en techniek maar de nadruk ligt zeker op het creatieve en niet het technische aspect. Voor mij zeer handig aangezien ik dat al kende maar compleet niet wist hoe je creatieve dingen moest doen (ik kan nu concept art maken! \0/).

    Als je een technisch persoon (beta) bent, dan is deze opleiding niet moeilijk (zolang je de stof maar leest en alle lessen bijwoont). Ik kan me niet herrineren dat ik buiten dingen als essays ooit huiswerk heb gemaakt (maar de essays kunnen pittig zijn, mijn eerste was iets van 60 tot 80 pagina's maar dat is omdat ik gewend ben om documentatie vanuit een technisch analytisch standpunt te schrijven, ergo zelfs het kleinste detail). Voor mij was het een goede opleiding omdat ik mijn creatieve kant wilde ontwikkelen (wat je zeker nodig hebt bij het ontwikkelen van een game, programmeren is immers maar een means to an end).

    Als je echt iets met games wil gaan doen kan ik zeker aanraden om naast technische dingen ook creatieve vakken op te pikken. Games zijn immers kunst EN techniek (kleine pun :) ).

    ---------- XNA

    In het geval dat je XNA wilt oppakken: Het is C# dus als je C kan en classbased/OO programmeren snapt, kan je zo overstappen naar C#. Ik ben van C++ overgestapt zonder me te verdiepen in C#.

    Wat handige links:

    http://creators.xna.com/en-GB/downloads
    Software

    http://creators.xna.com/en-GB/education/gettingstarted
    Een Gemakkelijke video lessen pakket die alles van eerste 2d bitmap tot redelijk diepe 3d games uitlegt.

    http://creators.xna.com/en-GB/education/catalog/
    Uitgebreide samples

    http://msdn.microsoft.com/en-us/library/bb203893.aspx
    Basis msdn lessen, beetje verouderd maar wel makkelijk om te begrijpen en nog bruikbaar.

    Dit zijn eigenlijk de pagina's die me de basis kennis hebben gegeven. Hier zal je 80% vinden van alles dat je nodig hebt.
  • sultanabdel 31 okt 2008 12:12:23 204 reacties
    Bekeken 6 jaren geleden
    Geregistreerd 11 jaren geleden
    heel erg bedankt, dit gaat helemaal goed komen.
    ik ga dit zeker binnenhalen en rustig aan beginnen.

    mag ik nog vragen hoeveel tijd je er ongeveer aan kwijt bent geraakt bij dit alles? dus hoe lang je erover hebt gedaan van 0 naar waar je nu bent qua ervaring en kennis.
  • Xerx3s 5 nov 2008 09:42:58 23,951 reacties
    Bekeken 4 maanden geleden
    Geregistreerd 15 jaren geleden
    Ik ben nu 6 maanden bezig (on en off, dus niet fulltime). Als je een beetje weet hoe programmeren werkt kun je met gemak in een uur iets in 2d op het scherm hebben staan, in een week een 2d game hebben en binnen een maand (waarschijnlijk sneller maar het is leuk om te experimenteren met de camera enzo) een 3d game.

    De complexere dingen zoals particle effects zijn een ander verhaal. XNA houd je handje vast totdat je genoeg basis dingen weet en dan krijg je alle vrijheid.

    Het grootste probleem waar ik tegen aan ben gelopen is dat heel veel tutorials voor complexere dingen zijn geschreven voor voorgaande versies van XNA.
  • sultanabdel 5 nov 2008 11:40:18 204 reacties
    Bekeken 6 jaren geleden
    Geregistreerd 11 jaren geleden
    dus is redelijk snel te leren. dus jou volgende stap is een triple A game? gears of war 3? ;)
  • Xerx3s 10 nov 2008 08:25:17 23,951 reacties
    Bekeken 4 maanden geleden
    Geregistreerd 15 jaren geleden
    Nee. Is misschien niet duidelijk maar XNA is zeker geen tool om een GOW engine te schrijven. GOW maakt gebruik van asm stukken en dat soort efficiŽntie zal je nooit behalen met standaard librairies zoals die van XNA.

    Natuurlijk kun je wel je eigen schrijven maar dan heeft het ook niet zoveel zin om XNA zelf te gebruiken.

    XNA is - voor zover ik kan zien - echt gericht voor indy development en beginners.
  • zert123 17 nov 2008 19:31:20 5 reacties
    Bekeken 1 jaar geleden
    Geregistreerd 11 jaren geleden
    ik ben oo kactief^^XD vergeet mij niejXD
  • sultanabdel 18 nov 2008 08:17:33 204 reacties
    Bekeken 6 jaren geleden
    Geregistreerd 11 jaren geleden
    @zert123: actief met XNA?
  • Xerx3s 18 nov 2008 09:52:16 23,951 reacties
    Bekeken 4 maanden geleden
    Geregistreerd 15 jaren geleden
    Wow! Forum activiteit! Voor het eerst in 5 dagen! ;p
  • sultanabdel 18 nov 2008 10:20:57 204 reacties
    Bekeken 6 jaren geleden
    Geregistreerd 11 jaren geleden
    :D laten we nu gaan spammen als gekke!!!
  • Eerste Vorige
log in om een reactie te plaatsen

Sometimes posts may contain links to online retail stores. If you click on one and make a purchase we may receive a small commission. For more information, go here.