Wii Games

• Jan-Bart 1 dec 2010 18:59:50 57 reacties
    Bekeken 6 jaren geleden
    Geregistreerd 8 jaren geleden
    Kwestie van de Wii gamers onder ons niet te vergeten.
    Welk is volgens jou het beste Wii spel? Bestaat een goed Wii spel eigenlijk?
    En wat met de concurrentie met de Move van de PS3 en de Kinect van Xbox?
  • Jan-Bart 1 dec 2010 19:03:48 57 reacties
    Bekeken 6 jaren geleden
    Kwestie van mijn korte mening te geven.
    Wii was een onverwachte trendsetter op vlak van familiegames en games waar ook het vrouwelijke geslacht voor te vinden was. De hardcoregamers zullen zich wel niet het meest aangetrokken gevoeld hebben. Ook mijn reden dat ik uiteindelijk na decennia van Nintendo Consoles de PS overstap maakte.
    Maar met de Mario, Metroid en Zelda games hebben ze toch hebbedingen in huis. Ik kijk hoogst persoonlijk al enorm uit naar de nieuwste Zelda (Skyward Sword).

Dat de move betere registratie heeft, daar hoeven we niet over te twijfelen. Maar Wii heeft de beste games voor het "bewegings"concept. Over Kinect spreek ik me niet uit.

En in dit alles mogen jullie mij gerust tegenspreken. ;)
  • lavalampkap 1 dec 2010 19:29:58 1,422 reacties
    Bekeken 8 maanden geleden
    Ah, er is toch leven in de Wii brouwerij.
    Ik weet dat ik nog voor de hype enorm uitkeek naar de Wii, het concept was toen geweldig. EN ik weet ook nog hoe lang het geduurd heeft eer ik er één had.

De eerste stapjes waren geweldig, maar ik denk dat (zoals de meeste iets fervente gamer) na een tijdje teleurgesteld. Ik denk dat de "ondergang" van de wii nogal veel te danken heeft aan de hype ervan. Het is de eerste console geweest die iedereen aansprak: jong, oud, ... En iedereen heeft daar handig op in gespeeld, waardoor het (blijvende) kinderlijke imago gezet is.

Toch kijk ik ook enorm uit naar de Nieuwe Zelda. Ik denk dat er niemand kan ontkennen dat The Twilight princess een must have is als je een wii bezit. Natuurlijk blijf ik ook uitkijken naar de klassieke nintendo games; Alhoewel ze soms wat snel na elkaar uitkomen waardoor het (in mijn ogen) lijkt dat ze soms wat uitgemolken worden. Gelukkig gaat dit niet altijd ten koste van de kwaliteit.
  • MaartenW 1 dec 2010 19:40:09 27 reacties
    Bekeken 5 jaren geleden
    Geregistreerd 10 jaren geleden
    De Wii heeft de deuren geopend voor de Move en Kinect, daar bestaat geen twijfel rond. Ik heb persoonlijk een Wii en PS3. Het heeft lang geduurd voor ik ooit een andere console dan een Nintendo-console bezat, want de PS3 is mijn eerste niet Nintendo-console ooit.

Persoonlijk zou ik geen een van de twee kunnen missen. Elk platform heeft zijn eigen charme en de klassiekers zoals Mario, Donkey Kong, Metroid en Zelda blijven mij aantrekken. Om eigenlijk terug te komen op de vraag van bestaat er een goede Wii-game zijn er talloze voorbeelden: alle Mario-games, Twilight Princess, Madworld, NBA Jam en HotD: Overkill.
  • Jan-Bart 1 dec 2010 19:43:39 57 reacties
    Bekeken 6 jaren geleden
    Awel ja!
    Donkey Kong is aan zijn remake bezig. Dat wordt ook eentje voor het probeer/koop-lijstje. :) Geen idee wat ik ervan verwachten mag.
log in om een reactie te plaatsen

Sometimes posts may contain links to online retail stores. If you click on one and make a purchase we may receive a small commission. For more information, go here.