Legend Of Zelda: Skyward Sword

• lavalampkap 11 nov 2011 19:14:57 1,422 reacties
    Bekeken 10 maanden geleden
    Geregistreerd 8 jaren geleden

Na een lange stilte aan het Wiifront, eindelijk terug een teken van leven.
    De nieuwe Legend of Zelda is nog maar enkele dagen van ons verwijderd.

Grote opluchting voor sommige van ons, want ik heb persoonlijk toch heel lang gewacht tot er een kwalitatief goede, niet fitness game uitkwam voor onze geliefde witte, rode of zwarte Gameconsole.

The Legend Of Zelda: Skyward Sword blijkt alom een enorme verbetering te zijn ten opzichte van zijn voorganger, Twilight Princess (persoonlijk toch nog altijd mijn favoriete game uit het ganse gamma voor de Wii), vooral door de toevoeging van de WiiMotion Plus.

Mijn Preorder staat bevestigd, en mijn Wii is al uit de kast gehaald voor misschien n van de laatste goede games die we voor de Wii mogen verwachten.

En voor degene die nog niet overtuigd zijn, moge deze commercial en volgende greep uit de Digitale scores die de game kreeg, u overtuigen

GameRankings 94.24%
    Metacritic 95 out of 100
    Edge 10/10
    Eurogamer 10/10
    Game Informer 10/10
    GamesTM 9/10
    GamesRadar 9/10
    IGN 10/10
    Nintendo World Report 10/10
    Official Nintendo Magazine 98%
    Ja dit was een draadje om het Nintendoforum toch levendig te maken, en een beetje waardigheid te geven.

Wie verheugt zich ook om binnenkort Hyrule opnieuw te verkennen ?

Gewijzigd door lavalampkap op 09:03:34 12-11-2011
  • Frederik_ 11 nov 2011 23:17:58 972 reacties
    Bekeken 1 jaar geleden
    Hoera voor leuke openingsposts in gamethreads. Mooi zo, buiten de dt-fout en de twee spellingsfouten gerekend ;)

Anyway, ik heb nog nooit een Zelda-game gespeeld, maar als een game op verschillende plaatsen 10/10 krijgt begint het toch ferm te jeuken...
  • lavalampkap 12 nov 2011 15:03:24 1,422 reacties
    Frederik_ wrote:
    Hoera voor leuke openingsposts in gamethreads. Mooi zo, buiten de dt-fout en de twee spellingsfouten gerekend ;)

Anyway, ik heb nog nooit een Zelda-game gespeeld, maar als een game op verschillende plaatsen 10/10 krijgt begint het toch ferm te jeuken...
    Ik mag dat, ik en geen redactie ;-)
    Maar omdat ik toch een beetje schrik grammar Nazis, heb ik wat aangepast.

Trouwens ik verschoot ook serieus van de scores toen ik ze tegen kwam. Praktisch overal 10 en +90 op de metacritic.
  • Korneel 12 nov 2011 16:01:44 479 reacties
    Bekeken 4 jaren geleden
    ook nog nooit zelda gespeeld, maar ben toch serieus aan het twijfelen om deze binnen te halen.
  • HerrSubset 17 nov 2011 19:00:51 657 reacties
    Bekeken 1 jaar geleden
    Ik ben op zich wel een een zelda-fan en hier thuis staat ook een wii, maar sinds mario galaxy heb ik eigenlijk genoeg van al die wii spelletjes aangezien men echt in elk spel zoveel mogenlijk het bewegingsgevoelige van de wii-controllers moet kunnen gebruiken, en het naar mijn mening er van tijd gewoon over gaat, ben ik niet echt van plan het te kopen.

Het is echter al lang geleden dat mario galaxy 1 uitgekomen is dus misschien is ondertussen het een en ander veranderd, maar ik had er dus serieus mijn buik van vol:p
  • lavalampkap 19 nov 2011 18:02:51 1,422 reacties
    Ben ondertussen door de eerste Dungeon geraakt, en ik kan zeggen dat het echt wel een verbetering is tegenover Twilight Princess.

Je merkt dat er veel meer aandacht is geschonken aan het verhaal, en alhoewel ik verwend ben door mijn PC graphics, past de hele grafische stijl gewoon bij Zelda.

En de verbetering met de WiimotionPlus is toch wel de grootste verbetering. Mocht je bij TP een robot hebben gemaakt die de hele tijd rondjes draait zou je er makkelijk elke vijand mee verslaan. Bij SW zal het ook wel lukken maar veel moeilijker.
    Alhoewel ik me er soms aan erger dat je net niet goed genoeg bent waardoor je toch weer een anders lag doet dan wat de bedoeling was. Maar dat verbeterd enorm, zeker wanneer je nieuwe gadgets krijgt worden moeilijkere vijanden makkelijker.

vb. Skulltula, een spin met de zwakke plek op zijn buik. Meestal hangen ze aan hun draden aan het plafond, waardoor je eerst he moet proberen rond te draaien en daarna net op die plek raken, zonder zelf te sterven. Iets later als je die beetle krijgt kan je de draden doorknippen, waardoor je gewoon een opwaartse slag moet geven zodat ze op hun buik liggen en dan kan je makkelijk de finishing move doen.

Ik durf zonder vrees te zeggen dat, als de Wiimotion Plus er niet had bij gezeten de game waarschijnlijk niet zo'n hoge scores had gekregen. Het is een van de eerste games op de Wii die ik speel die echt alle functies benut, op een manier dat het nog overzichtelijk is.
  • Dorfmeister 20 nov 2011 23:00:52 5 reacties
    Bekeken 6 jaren geleden
    Geregistreerd 10 jaren geleden
    MotionPlus is wel een meerwaarde, maar niet alle moves pakken goed uit. Het pareren met het schild doe je door de nunchuk naar voren te bewegen en de timing moet dan perfect zijn. In Twilight Princess gaf dat al moeilijkheden en nu opnieuw. Dan had ik toch liever gezien dat ze het schild gewoon aan een button hadden toegekend om te bedienen. De controls met het zwaard zijn subliem. Als er kritiek is op de controls (*kuch* Gamespot) is dat omdat ze zelf de MotionPlus niet goed gebruiken.

De dowsing ability vind ik persoonlijk eerder zwak en is toch wel het laagtepunt van de game tot dusver. Anderzijds moest je in Twilight Princess ook de tears of light zoeken en dat waren er een heleboel meer. Verder lijkt de eerste dungeon vrij compact te zijn (vergelijkbaar met de Deku Tree in Ocarina of Time) en ook de tweede dungeon heeft een vergelijkbare grootte.

Gewijzigd door Dorfmeister op 23:01:09 20-11-2011
  • Korneel 30 dec 2011 09:41:24 479 reacties
    Bekeken 4 jaren geleden
    Net gekocht, het verbaast me eerlijk gezegd dat het zo japans aandoet (in het begin toch). Nu, enkel nog maar tot aan de verdwijning van Zelda gespeeld, dus het moet noch beginnen eigenlijk. De besturing steekt me wel een beetje tegen, maar goed. Eerste Zelda game ooit, je moet er toch ooit es mee beginnen :p
  • Dilailalaz 10 jun 2014 17:17:16 6 reacties
    Bekeken 12 maanden geleden
    Geregistreerd 5 jaren geleden
    Ik hou echt zo erg van dit spel. Het is niet TE ZEGGEN!
  • HerrSubset 13 jun 2014 00:26:01 657 reacties
    Bekeken 1 jaar geleden
    Ik zou er eens terug aan moeten beginnen. Ben er ooit mee gestart maar dan na een tijdje gestopt, geen idee waarom...
  • secungo 14 jun 2014 22:31:39 175 reacties
    Bekeken 2 jaren geleden
    Te geschokt dat het hoofdpersonage niet Zelda is? :p
  • HerrSubset 15 jun 2014 07:54:47 657 reacties
    Bekeken 1 jaar geleden
    Ik merk dat de stage uw gevoel voor humor nog steeds niet heeft benvloed, helaas.

Toch tof u nog eens op het forum te zien :p
log in om een reactie te plaatsen

Sometimes posts may contain links to online retail stores. If you click on one and make a purchase we may receive a small commission. For more information, go here.