Civilization 5 Pagina 2

• Ben. 18 mrt 2012 10:32:40 1,310 reacties
    Bekeken 4 jaren geleden
    Geregistreerd 9 jaren geleden
    lavalampkap wrote:
    Owkeh, dan zijn de campaigns niets voor mij :rologen:
    Ik weet niet hoe de volgende missies zijn maar de eerste is echt moeilijk :p Tis nog altijd niet gelukt ^^
  • HerrSubset 19 mrt 2012 20:07:01 657 reacties
    Bekeken dagen geleden
    Geregistreerd 8 jaren geleden
    Ik heb een heel weekend dungeon defenders gespeeld, dus ik moet er nog eens aan beginnen :D Helaas heb ik nogal veel werk voor school de komende dagen...
  • Ben. 25 mrt 2012 15:15:21 1,310 reacties
    Bekeken 4 jaren geleden
    Fack diplomatic is moeilijk :p
  • HerrSubset 25 mrt 2012 19:45:29 657 reacties
    Bekeken dagen geleden
    Alexander pakken eh :p Trouwens, ge kunt veroverde civilizations terug 'herveroveren' en die hun land terug geven, dan stemmen die ook op u bij de VN.
  • Ben. 26 mrt 2012 16:19:31 1,310 reacties
    Bekeken 4 jaren geleden
    HerrSubset wrote:
    Alexander pakken eh :p Trouwens, ge kunt veroverde civilizations terug 'herveroveren' en die hun land terug geven, dan stemmen die ook op u bij de VN.
    Kzen Dhengis Khan :-) Alexander heeft nog maar één stad over :p Tis gewoon al die city-state, mijn opponent (Darius, Persia) heeft veel meer geld en invloed als mij maar ik ben hem nu terug aan het pakken door aan te vallen. Reeds twee steden van hem om zeep geholpen :D
  • Ben. 27 mrt 2012 17:45:39 1,310 reacties
    Bekeken 4 jaren geleden
    Olé, weer op mijn bakkes gehad :-(
  • HerrSubset 4 apr 2012 17:47:21 657 reacties
    Bekeken dagen geleden
    Ik pak meestal oda nobunaga(ofzo), dan hebt ge militair gezien minder zorgen en kunt ge doen wa ge wilt :p
  • Ben. 4 apr 2012 18:05:41 1,310 reacties
    Bekeken 4 jaren geleden
    HerrSubset wrote:
    Ik pak meestal oda nobunaga(ofzo), dan hebt ge militair gezien minder zorgen en kunt ge doen wa ge wilt :p
    Welk land is dat?
  • HerrSubset 17 apr 2012 12:02:36 657 reacties
    Bekeken dagen geleden
    Japan :)
  • Ben. 17 apr 2012 16:24:26 1,310 reacties
    Bekeken 4 jaren geleden
    HerrSubset wrote:
    Japan :)
    Binnenkort dan eens proberen. Ik ben nu met Washington bezig op de map Islands denk ik. Allé, allemaal kleine eilandjes. Toen kwam ik tot de conclusie dat je met Washington beter af zijt op land :/. Kga weer verliezen, ik voel het al...
  • Ben. 17 apr 2012 18:26:44 1,310 reacties
    Bekeken 4 jaren geleden
    Jeej, gewonnen met Diplomatic :p Khem chance gehad, Darius (Persia) was bijna weg met een Science victory.
  • HerrSubset 17 apr 2012 23:10:47 657 reacties
    Bekeken dagen geleden
    IK heb maar één keer gespeeld met veel van die kleine eilandjes, ik vond da echt vervelend :D De Romeinene lijken mij er wel goe voor, aangezien ge daar veel steden op bouwt en zij hun steden sneller kunnen uitbouwen.

Ik denk dat ik binnenkort zelf nog eens een spel ga beginnen, dungeon defenders begint een beetje te vervelen :p
  • Ben. 18 apr 2012 18:53:06 1,310 reacties
    Bekeken 4 jaren geleden
    Terug begonnen met Catherine (Russia) op de map continents. Ik ga nu voor de cultural victory. Der is al ambras tussen Suleiman, Napoleon en ik vermoed binnenkort ook Montedinges van de azteken... Ik zal al maar een leger opbouwen voor het geval dat ze dan mij aanvallen...
  • HerrSubset 21 apr 2012 15:26:37 657 reacties
    Bekeken dagen geleden
    Gisteren cultural victory met napoleon op pangea. Nu ben ik met de Romeinen bezig op een archipelago map en alles gaat goed, maar ik heb echt geen ijzer of olie dus ik hoop dat ik wat aluminium ga hebben.

Als ik deze win toch eens een moeilijkheid hoger nemen ^^
  • Ben. 21 apr 2012 15:29:24 1,310 reacties
    Bekeken 4 jaren geleden
    HerrSubset wrote:
    Gisteren cultural victory met napoleon op pangea. Nu ben ik met de Romeinen bezig op een archipelago map en alles gaat goed, maar ik heb echt geen ijzer of olie dus ik hoop dat ik wat aluminium ga hebben.

Als ik deze win toch eens een moeilijkheid hoger nemen ^^
    Volgens mij had ik de vorige keer ook Archipelago als map, das inderdaad ambetant als ge geen ijzer ofzo hebt of als het ijzer juist buiten uw bereik valt... Ma das wel een tof mapke als ge oorlog wilt voeren, gewoon veel schepen en vliegtuigen maken en proberen vijandelijke landtroepen als te vernietigen als ze nog op zee zijn (hint: duikboot :p).
  • Ben. 23 apr 2012 16:55:27 1,310 reacties
    Bekeken 4 jaren geleden
    Gewonnen met Cultural victory :-). In de Demographic was ik wel overal het slechtste in :p
  • HerrSubset 24 apr 2012 17:16:09 657 reacties
    Bekeken dagen geleden
    Militairy victory ^^ Ik heb ze nu allemaal eens gehad. Uiteraard stond ik eerst in alle demographics, maar da is omdat het een militairy victory was :D

Ben. wrote:]

Volgens mij had ik de vorige keer ook Archipelago als map, das inderdaad ambetant als ge geen ijzer ofzo hebt of als het ijzer juist buiten uw bereik valt... Ma das wel een tof mapke als ge oorlog wilt voeren, gewoon veel schepen en vliegtuigen maken en proberen vijandelijke landtroepen als te vernietigen als ze nog op zee zijn (hint: duikboot :p).

Pangea is toch nog altijd handiger om oorlog te voeren denk ik (vliegtuigen FTW :D). Ik had nu continents. Die boten zijn wel tof, nuclear submarine is mijne favoriet :p, maar da duurt zo lang voordat uw troepen de zee over zijn enz...
  • Ben. 24 apr 2012 17:45:25 1,310 reacties
    Bekeken 4 jaren geleden
    Jep, maar de vijand heeft hetzelfde nadeel waardoor ge dus boten kunt torpederen voordat ze geland zijn. Bij mijn vorig spel had Mongolia echt een huge leger dat ineens afkwam (niet op mij allegeluk) en dat was zo van FFFUUU :p Ik ga nu ook proberen voor een military victory. Als gij cities verovert, maakt gij daar een puppet van, annexeert ge die of brandt ge die af?
  • HerrSubset 24 apr 2012 18:36:42 657 reacties
    Bekeken dagen geleden
    Dus archipelago is gemakkelijk te verdedigen en dus beter/gemakkelijker voor alle andere victories? :p

Ik heb ze nu meestal geannexeerd, maar ik zo'n culture policy dat elke courthouse 3 happiness gaf ofzo. En dan in elke stad vollen bak happines, gold en science buildings zetten.

Hangt er ook een beetje van af hoeveel happiness ge over hebt op de moment dat ge een stad verovert. Als ge over die keuzes gaat met uw muis kunt ge zien hoeveel extra unhappiness er bij komt, dus dan kunt ge zien wat ge doet. Afbranden heb ik eigenlijk nog nooit gedaan.
  • Ben. 24 apr 2012 18:59:18 1,310 reacties
    Bekeken 4 jaren geleden
    Ik brand ze bijna altijd af :p Kmoet die niet hebben, met die vreemde namen :D Archipelago is redelijk gemakkelijk te verdedigen mits wat boten en vliegtuigen. Maar het nadeel daarvan is dat je niet veel grond hebt voor op te bouwen... Ik heb daar een diplomatic victory gehaald denk ik. Of wel op mijn bakkes gegaan, dat kan ook...
  • HerrSubset 24 apr 2012 19:01:22 657 reacties
    Bekeken dagen geleden
    Ge moet wel zien dat ge wat extra goud binnen haalt om uw leger wat uit te breiden, en da's misschien nogal moeilijk als ge geen nieuwe steden overneemt :D
  • Ben. 24 apr 2012 19:20:53 1,310 reacties
    Bekeken 4 jaren geleden
    HerrSubset wrote:
    Ge moet wel zien dat ge wat extra goud binnen haalt om uw leger wat uit te breiden, en da's misschien nogal moeilijk als ge geen nieuwe steden overneemt :D
    Feit, hoewel ik tot nu altijd wel genoeg goud heb, en als ik niet genoeg heb dan zet ik wel wat steden op goud.
  • HerrSubset 2 jun 2012 09:17:05 657 reacties
    Bekeken dagen geleden
    Blijkbaar is die uitbreiding uitgekomen... 7 nieuwe civs denk ik, nieuwe eenheden (bvb archers hebben nu hun eigen 'tak', ge kunt daar machinegeweerventjes enzo van maken), schepen kunnen nu steden overnemen, maar het beste is toch wel dat er nu ook spionage en religie is ^^.

Dus eigenlijk zit er best wel veel in, alleen weet ik nie of ik er 30 euro aan ga geven...

Demo deel 1

Demo deel 2

Gewijzigd door HerrSubset op 09:18:56 02-06-2012
  • Frederik_ 2 jun 2012 12:12:45 972 reacties
    Bekeken 2 jaren geleden
    Minstens even interessant is dat zowel het origineel als de uitbreiding gebruik zullen maken van de Steam Workshop. Eindelijk deftige moddingmogelijkheden in plaats van die halfslachtige poging die reeds in de game aanwezig was.
  • Ben. 2 jun 2012 15:45:13 1,310 reacties
    Bekeken 4 jaren geleden
    Tut, nog niet uit, pas 19 juni. Ik denk wel dat ik hem ga kopen, het biedt veel nieuwe aspecten om u volledig in uit te leven. Btw, nu 10% korting op de pre-purchase...
  • HerrSubset 2 jun 2012 22:44:30 657 reacties
    Bekeken dagen geleden
    Ah, ik dacht dat hij al uit was omdat ik hem op steam had zien staan. Ik dacht dat die korting zo met de weekend deals te maken had ofzo :p Dus ge kunt nog tot 19 juni die 10% korting krijgen?

Van steam workshop had ik precies nog nie gehoord:p
  • Ben. 3 jun 2012 10:22:47 1,310 reacties
    Bekeken 4 jaren geleden
    HerrSubset wrote:
    Ah, ik dacht dat hij al uit was omdat ik hem op steam had zien staan. Ik dacht dat die korting zo met de weekend deals te maken had ofzo :p Dus ge kunt nog tot 19 juni die 10% korting krijgen?

Van steam workshop had ik precies nog nie gehoord:p
    Jup, ik ga snel wat geld op paypal zetten denk ik...
  • HerrSubset 3 jun 2012 10:47:18 657 reacties
    Bekeken dagen geleden
    Idem hier, dan koop ik ineens ook die humble bundle^^
  • Frederik_ 3 jun 2012 23:37:16 972 reacties
    Bekeken 2 jaren geleden
    Voor wie het mag interesseren, ik kan de game kopen met een fikse korting (komt op net geen €19). Perfect legaal uiteraard, laat het maar weten mocht je interesse hebben.

Een andere raad is -indien je de komende weken toch met examens zit- nog even te wachten om te kijken wat de Steam Summer Sale voor korting brengt (hoewel ik hem niet meer dan -25% zie gaan).

Gewijzigd door Frederik_ op 23:42:36 03-06-2012
  • Ben. 4 jun 2012 10:25:34 1,310 reacties
    Bekeken 4 jaren geleden
    Frederik_ wrote:
    Voor wie het mag interesseren, ik kan de game kopen met een fikse korting (komt op net geen €19). Perfect legaal uiteraard, laat het maar weten mocht je interesse hebben.

Een andere raad is -indien je de komende weken toch met examens zit- nog even te wachten om te kijken wat de Steam Summer Sale voor korting brengt (hoewel ik hem niet meer dan -25% zie gaan).

Gewijzigd door Frederik_ op 23:42:36 03-06-2012
    Bedoel je Civ5 voor 19 euro of de uitbreiding? Als het de uitbreiding is dan ben ik wel geïnteresseerd :-). Dat van die Steam Summer Sale is mss wel een gedacht maar zouden ze daar al korting op geven?
log in om een reactie te plaatsen

Sometimes posts may contain links to online retail stores. If you click on one and make a purchase we may receive a small commission. For more information, go here.