Civilization 5 Pagina 3

• Frederik_ 4 jun 2012 10:38:58 972 reacties
    Bekeken 1 jaar geleden
    Geregistreerd 8 jaren geleden
    De uitbreiding, ja. Ik zie ze wel een kleine korting van 25% geven in de summer sale, maar veel meer ook niet.
  • Ben. 4 jun 2012 15:47:44 1,310 reacties
    Bekeken 3 jaren geleden
    Frederik_ wrote:
    De uitbreiding, ja. Ik zie ze wel een kleine korting van 25% geven in de summer sale, maar veel meer ook niet.
    Zou jij de uitbreiding dan voor mij kunnen kopen voor 19 euro? Is dat dan online dat je dat ergens koopt ofzo?

Ik betaal uiteraard terug he :-)

Gewijzigd door Ben. op 15:48:19 04-06-2012
  • Frederik_ 4 jun 2012 17:30:28 972 reacties
    Bekeken 1 jaar geleden
    @Ben. Ja, via Gamersgate, waar hij ten eerste al een stuk goedkoper te krijgen is als je via de Britse tak van de website koopt en ik heb daar bovendien 15% korting op alles.

All right, dan koop ik m daar voor je en stuur je dan wel de steamkey alsook de betalingsgegevens door. Tenzij je ook een Gamersgate-account hebt, dan gift ik hem daar gewoon.

Gewijzigd door Frederik_ op 17:31:23 04-06-2012
  • Ben. 4 jun 2012 18:47:10 1,310 reacties
    Bekeken 3 jaren geleden
    Frederik_ wrote:
    @Ben. Ja, via Gamersgate, waar hij ten eerste al een stuk goedkoper te krijgen is als je via de Britse tak van de website koopt en ik heb daar bovendien 15% korting op alles.

All right, dan koop ik m daar voor je en stuur je dan wel de steamkey alsook de betalingsgegevens door. Tenzij je ook een Gamersgate-account hebt, dan gift ik hem daar gewoon.

Gewijzigd door Frederik_ op 17:31:23 04-06-2012
    Eeuwige dank terug :-) En nee, dat heb ik niet :p
  • HerrSubset 4 jun 2012 19:18:40 657 reacties
    Bekeken 1 jaar geleden
    Geregistreerd 7 jaren geleden
    @Frederik_ Ge moogt die uitbreiding voor mij ook kopen ^^ Ik zal gelijk geld op mijne paypal zette se.
  • Frederik_ 7 jun 2012 14:54:53 972 reacties
    Bekeken 1 jaar geleden
    Ok, dan bestel ik twee exemplaren. Steamkeys kan ik jullie wel pas de 19e geven, zodra ik ze heb stuur ik jullie dan de gegevens.
  • Ben. 7 jun 2012 15:17:27 1,310 reacties
    Bekeken 3 jaren geleden
    Frederik_ wrote:
    Ok, dan bestel ik twee exemplaren. Steamkeys kan ik jullie wel pas de 19e geven, zodra ik ze heb stuur ik jullie dan de gegevens.
    Raad eens wie zijn examens 18 juni gedaan zijn :P.
  • HerrSubset 8 jun 2012 11:07:05 657 reacties
    Bekeken 1 jaar geleden
    Ik heb de 19e mijn laatste echte examen, de 21ste nog webdesign, maar da's gewoon een beetje over onze site praten...

Zou civ in multiplayer eigenlijk doenbaar zijn?
  • Ben. 8 jun 2012 14:48:10 1,310 reacties
    Bekeken 3 jaren geleden
    HerrSubset wrote:
    Ik heb de 19e mijn laatste echte examen, de 21ste nog webdesign, maar da's gewoon een beetje over onze site praten...

Zou civ in multiplayer eigenlijk doenbaar zijn?
    Geen idee, ik doe dat niet omdat ik meestal niet drie of vier uur achter elkaar speel :p
  • Frederik_ 8 jun 2012 15:00:17 972 reacties
    Bekeken 1 jaar geleden
    Heb ook ooit eens multiplayer geprobeerd en kan inderdaad wel wat langdradig worden (zeker als je enige tegenstander omgeven wordt door een bos van 20 hexes aan de andere kant van het eiland...)

Anyway, dit ziet er wel uit als iets dat daarbij kan helpen, nog niet zelf getest evenwel.

Gewijzigd door Frederik_ op 15:00:34 08-06-2012
  • HerrSubset 8 jun 2012 16:10:22 657 reacties
    Bekeken 1 jaar geleden
    Hmm, zo gaan die spellen wel heel lang duren, maar ja, dan hoeft ge in ieder geval geen 4 uur aan een stuk achter uw pc te blijven zitten :p
  • Ben. 9 jun 2012 10:17:43 1,310 reacties
    Bekeken 3 jaren geleden
    Het gaat dan heeeel lang duren denk ik maar het voordeel is wel dat je inderdaad niet de hele tijd achter de pc moet blijven zitten. Miss wel eens tof om uit te testen met een paar mensen.
  • HerrSubset 9 jun 2012 12:17:59 657 reacties
    Bekeken 1 jaar geleden
    Ik zou de eerste keer gewoon 1v1 testen:p Maar 1v1 is misschien ook op de gewone manier doenbaar...
  • Frederik_ 19 jun 2012 11:04:05 972 reacties
    Bekeken 1 jaar geleden
    De release van de uitbreiding is in Europa blijkbaar op het laatste moment met drie dagen verlaat.
  • HerrSubset 19 jun 2012 14:03:56 657 reacties
    Bekeken 1 jaar geleden
    Bummer...
  • Ben. 19 jun 2012 18:55:10 1,310 reacties
    Bekeken 3 jaren geleden
    Kzen toch nog bezig met Crusader Kings :-)
  • HerrSubset 19 jun 2012 19:27:32 657 reacties
    Bekeken 1 jaar geleden
    Ik ben bezig met de demo van crusader kings :p
  • Ben. 4 sep 2012 08:10:31 1,310 reacties
    Bekeken 3 jaren geleden
    Ondertussen eens begonnen met de uitbreiding Gods and Kings. Ik vind het goed dat er meer units zijn bijgekomen, meer gebouwen en meer resources maar ik vind dat de functie van de religion een beetje ondermaats is...
  • HerrSubset 9 sep 2012 11:50:59 657 reacties
    Bekeken 1 jaar geleden
    Ik vond eigenlijk van nie... Ik ben ook nog eens opnieuw begonnen met de ethiopiėrs en die hebben een gebouw dat het monument vervangt en ge kunt daarmee al snel religion verdienen dus ik kon kei snel mijn religie beginnen verspreiden. Mijn religie gaf mij +2 gold voor elke stad van meer dan 5 inwoners, of elke stad met meer dan 5 followers van mijn religie(ik weet het nie tegoei meer), en ik had zo meer dan 22 steden. Kassa kassa dus :D
  • Ben. 10 sep 2012 12:21:58 1,310 reacties
    Bekeken 3 jaren geleden
    HerrSubset wrote:
    Ik vond eigenlijk van nie... Ik ben ook nog eens opnieuw begonnen met de ethiopiėrs en die hebben een gebouw dat het monument vervangt en ge kunt daarmee al snel religion verdienen dus ik kon kei snel mijn religie beginnen verspreiden. Mijn religie gaf mij +2 gold voor elke stad van meer dan 5 inwoners, of elke stad met meer dan 5 followers van mijn religie(ik weet het nie tegoei meer), en ik had zo meer dan 22 steden. Kassa kassa dus :D
    Zo heeft de religie inderdaad wel voordelen maar ik had gedacht dat je bijvoorbeeld het spel kon winnen met religie ofzo :-)
  • HerrSubset 10 sep 2012 18:20:59 657 reacties
    Bekeken 1 jaar geleden
    Winnen hoeft voor mij nie echt, maar het zou wel tof zijn moest ge iets van invloed uit kunnen oefenen op de andere civs die uw religie volgen. Zoals met ne paus ofzo..
  • HerrSubset 13 apr 2013 14:09:54 657 reacties
    Bekeken 1 jaar geleden
    Voor diegenen die het nog niet wisten: in juli komt er een nieuwe uitbreiding genaamd "Brave new world".

Lijst met nieuwe features

Een kleine samenvatting:

Er zitten een aantal fancy dingen tussen zoals het 'world congress'. Eens soort van VN waar er voor bepaalde voorstellen gestemd kan worden, een soort van olympische spelen georganiseerd kunnen wordne en handelsembargo's opgelegd kunnen worden.

Er komt dus ook handel bij, ge kunt namelijk een beperkt aantal handelsroutes aanleggen waar ge goud mee kunt verdienen.

Iets dat in dezelfde lijn ligt, is toerisme. Great artists worden opgesplitst in schrijvers, muzikanten, etc. en die kunnen dan 'great works' maken, die dan voor toerisme zorgen in de stad waar ze geplaatst zijn.

Tot slot worden 'Autocracy', 'Freedom' en 'Order' (de social policy trees) elk een ideologie waartussen ge moet kiezen als ge naar de industrial age gaat. Ge krijgt vanaf dan bonussen voor diplomatie met staten die dezelfde ideologie hebben. Ge kunt ook veranderen van ideologie, maar dan krijgt ge een periode van anarchie (iets dat ook uit civ IV komt als ik mij niet vergis)

Uiteraard zijn er nog andere dingen zoals nieuwe civ's en nieuwe eenheden, maar de vier dingen hierboven leken mij het interessantst.

Ik ga mij toch moeten inhouden om het niet direct bij de release te kopen denk ik.
  • HerrSubset 16 jun 2014 16:08:44 657 reacties
    Bekeken 1 jaar geleden
    Blijkbaar is civ5 naar linux geport, aww yiss :cool: Downloaden die handel!
  • sterrek 11 aug 2014 12:48:45 2 reacties
    Bekeken 4 jaren geleden
    Geregistreerd 5 jaren geleden
    Ik weet eigenlijk niet of ik het op deze manier mag zeggen maar op www.actiehunt.nl is Civilization 5 €9,92
    en Civilization 5: Brave new world €13,67

Groetjes

Gewijzigd door sterrek op 13:49:04 11-08-2014
  • HerrSubset 11 aug 2014 16:57:52 657 reacties
    Bekeken 1 jaar geleden
    Er is altijd de Budget Priced thread waar je zo iets in kan posten, maar ik veronderstel dat het hier ook wel op zijn plaats staat :)

Heb je het zelf ook al?
  • sterrek 8 sep 2014 13:50:52 2 reacties
    Bekeken 4 jaren geleden
    Geregistreerd 5 jaren geleden
    Ja heb hem zelf al echt een top game :)
    Sorry voor de late reactie was op vakantie!
  • HerrSubset 8 sep 2014 16:49:59 657 reacties
    Bekeken 1 jaar geleden
    Geen probleem hoor, ik denk dat de meesten hier al blij zijn dat er een reactie is van een onbekende naam :)

Op welke moeilijkheid speelt ge? Ik denk dat ik volgende keer dat ik nog eens speel op king ga proberen.
  • Ben. 9 sep 2014 15:49:27 1,310 reacties
    Bekeken 3 jaren geleden
    Ik heb de vorige keer op King gespeeld, zwaar gefaald :p Maar ook deels omdat het de eerste keer met de DLC Brave New World was.
  • HerrSubset 10 sep 2014 11:25:04 657 reacties
    Bekeken 1 jaar geleden
    Wat was er mis gegaan?
  • Ben. 10 sep 2014 15:49:11 1,310 reacties
    Bekeken 3 jaren geleden
    Uiteindelijk in 2050 veroverd door Caesar... Ma ik zat kilometers achter met science, policies, wonders enzo...
log in om een reactie te plaatsen

Sometimes posts may contain links to online retail stores. If you click on one and make a purchase we may receive a small commission. For more information, go here.