De Eurogamer Multiplayer Server

Eerste Vorige
  • Cedric_ 18 jun 2012 20:24:06 802 reacties
    Bekeken 2 jaren geleden
    Geregistreerd 9 jaren geleden
    Eurogamer probeert zijn gamers bezig te houden. Daarom zorgen wij op tijd en stond voor een servertje voor één van jullie favoriete games van het moment. In dit topic kan je je stem laten horen over alles wat met de server zelf te maken heeft. Zo kan je vanaf nu je stem laten horen over welke game de server straks mag draaien!

Eenmaal beslist komt er een apart topic voor de game in kwestie.

Nu actief:
    Minecraft: http://www.eurogamer.be/forum/thread/199328

Ooit actief:
    -

Gewijzigd door Cedric_ op 20:36:55 19-06-2012

Gewijzigd door Cedric_ op 10:46:39 09-08-2012
  • secungo 19 jun 2012 21:30:17 175 reacties
    Bekeken 2 jaren geleden
    Geregistreerd 8 jaren geleden
    Ik heb al een paar keer DayZ geopperd, maar ik weet niet of mensen dat spel ook effectief hebben.

Daarnaast zijn er nog de klassiekers zoals CoD, BF of TF2 (geen css aub!)

Natuurlijk vind ik dat de MC server ook moet blijven verdergaan!
  • Frederik_ 20 jun 2012 09:29:38 972 reacties
    Bekeken 2 jaren geleden
    Hoewel DayZ op zich geen slechte suggestie is, zijn er twee argumenten die de prijs behoorlijk opdrijven:

1. Arma 2 is een bijzonder CPU-intensieve game.
    2. DayZ-servers zijn steeds voor een groter aantal personen, daar is de game nu éénmaal rond opgebouwd.

Ik heb niets tegen opnieuw een Minecraftrevival.
  • Ben. 20 jun 2012 09:58:03 1,310 reacties
    Bekeken 4 jaren geleden
    TF2 zou ook een optie kunnen zijn. Die is er al eens geweest niet? Maar dan wel niet permanent. Dan eerder om eens af te spreken op een avond ofzo. Minecraft zie ik wel zitten maar ik weet niet of ik er elke dag op te vinden zal zijn :-).
  • Metalex 20 jun 2012 14:25:15 1,048 reacties
    Bekeken 1 jaar geleden
    Ik zou ook liefst Minecraft terug hebben gewoon om de simpele reden dat het de enige game is waarvoor ik op PC speel, als ik een shooter of dergelijke wil spelen dan speel ik wel op ps3. Just my opnion. En shooters zullen veel sneller tegensteken dan Minecraft, daar ben ik nu al zeker van.
  • Soldier_of_Rock 20 jun 2012 15:15:20 176 reacties
    Bekeken 1 jaar geleden
    Ik stem Minecraftrevival! A fresh start
  • lavalampkap 20 jun 2012 15:41:24 1,422 reacties
    Bekeken 1 jaar geleden
    Ik denk ook wel dat Minecraft op dit moment het beste is.
    TF2 server enzo klinkt wel leuk, maar die gaat maar de helft van de tijd bevolkt zijn (met bekend EG volk).

Op de vorige minecraft server was wel altijd iemand te vinden.
  • HerrSubset 20 jun 2012 17:20:11 657 reacties
    Bekeken 1 jaar geleden
    Van mij mag het ook terug een minecraftserver worden. Kan ik (we?) nog eens een poging doen tot het bouwen van een middeleeuwse stad ^^
  • Metalex 26 jun 2012 15:36:44 1,048 reacties
    Bekeken 1 jaar geleden
    Wanneer zou er een besluit worden gemaakt? :p
  • Cedric_ 26 jun 2012 23:29:37 802 reacties
    Bekeken 2 jaren geleden
    Nog even geduld ;) Ik heb last met mijn PC en vertrek binnenkort naar Ierland en 'den baas' zit nog in het buitenland en kan dus nog geen betaling doen.
  • HerrSubset 30 jun 2012 10:55:20 657 reacties
    Bekeken 1 jaar geleden
    We kunnen in de tussentijd allemaal zo'n gratis MMO op steam spelen :D
  • Frederik_ 30 jun 2012 16:28:49 972 reacties
    Bekeken 2 jaren geleden
    Of een shooter; Tribes: Ascend is echt goed en helemaal gratis.
  • HerrSubset 30 jun 2012 16:47:52 657 reacties
    Bekeken 1 jaar geleden
    Ik zal hem eens downloaden, maar ik ben echt zo verschrikkelijk slecht in shooters... :p
  • Frederik_ 30 jun 2012 18:22:27 972 reacties
    Bekeken 2 jaren geleden
    Maak je borst dan maar nat, Tribes is vrij hardcore.
  • Soldier_of_Rock 1 jul 2012 01:28:18 176 reacties
    Bekeken 1 jaar geleden
    Tribes is geweldig, maar ambetant dat microtransacties wel een must zijn
    nu al wat minder als eerder, maar nog steeds hoor.
    Dit gezegd krijg je wel een fantastische shooter in de plaats

heb hem nu ook op steam

Gewijzigd door Soldier_of_Rock op 01:28:52 01-07-2012
  • HerrSubset 1 jul 2012 11:01:02 657 reacties
    Bekeken 1 jaar geleden
    Ze zeggen nochtans zelf dat het niet een free to play, maar pay to win spel is :p

Maar bon, kben het dus aan het downloaden samen met Dungeons & Dragons online
  • Cedric_ 7 aug 2012 23:46:50 802 reacties
    Bekeken 2 jaren geleden
    Het is zo ver! Eurogamer komt terug naar Minecraft! De server staat zelfs op dit eigenste moment gewillig te kreu... ronken voor minstens 6 maanden bouwen. Er kan 10 man tegelijk zijn ding op doen. De URL deel ik later mede.

Maar! We hebben je hulp nodig! Want wat willen jullie nu eigenlijk?
    Tekkit? Bukkit? Vanilla? En welke mods zie je graag draaien? Willen jullie een nieuwe start? Of behouden jullie de map van jullie eigen vervangserver? Zoja, mag ik dan zo snel mogelijk een downloadlinkje voor die map, want ik wil er geen gras over laten groeien (er staat intussen immers al een heel woud).
  • polinikus 8 aug 2012 00:10:58 229 reacties
    Bekeken 4 jaren geleden
    Een nieuwe start op bukkit lijkt mij het beste, en qua mods redelijk vanilla blijven buiten LWC en teleportsuite (of hoe dat tegenwoordig noemt) en natuurlijk voor de 'world type' de normale ouderwetse biome's kiezen en niet de large one's ;)

Tekkit is aanlokkelijk maar ik denk dat daar nogal veel last mee gaat komen qua installatie naar de client toe (voor mij al zeker). En is ook niet up to date..

BTW: laat dat woud maar aan mij over :p

Gewijzigd door polinikus op 00:27:03 08-08-2012
  • polinikus 8 aug 2012 00:32:04 229 reacties
    Bekeken 4 jaren geleden
    Bericht verwijderd
  • Pcgamer4life 8 aug 2012 01:15:44 966 reacties
    Bekeken 1 jaar geleden
    De groep die op de wansie server speelde zal waarschijnlijk niet opnieuw een verse start willen nemen met minecraft. wij willen anders wel gerust onze map sharen op voorwaarde dat de oorspronkelijke stijl van de spawn stad (zijnde Amsterdam) voor de grootste deel wordt doorgetrokken, ook hadden we graag gehad dat minstens 1 iemand van onze admins (zijnde ikzelf of Wansie) ook admin wordt op de nieuwe eurogamer server.
  • polinikus 8 aug 2012 12:29:10 229 reacties
    Bekeken 4 jaren geleden
    Ahja die kaart mag er ook op, en de kwestie van die admins staat al vermeld op het andere forum.
  • Cedric_ 8 aug 2012 13:39:13 802 reacties
    Bekeken 2 jaren geleden
    Aha, Polinikus was op mijn ignorelijst gesukkeld. Vreemd.

Als ik het goed begrijp hebben jullie geen probleem met een verse start, maar misschien de Wansie-groep wel. Even wachten op hun reacties dan.

Gewijzigd door Cedric_ op 13:47:12 08-08-2012
  • polinikus 8 aug 2012 15:12:21 229 reacties
    Bekeken 4 jaren geleden
    Awel merci.. wat heb ik u misdaan? :p ah en wat de start betreft, we kunnen altijd wansie zijn kaart nemen want die werd oorspronkelijk verkleint zodat we dan na de update nog de nieuwigheden zouden hebben, maar nu hij er is kunnen alle borders open. Want buiten een beginnende stad en hier en daar wat mines staat er nog niet veel.. en dan nog valt het altijd te proberen en staat het jullie niet aan kan je zoiezo nog een verse start nemen of de spawn op een andere plaats zetten.
  • Cedric_ 8 aug 2012 16:39:16 802 reacties
    Bekeken 2 jaren geleden
    Nikske, jij bent een brave jongen. :p

Mij maakt het niet uit of we volledig opnieuw starten of niet, maar ik wil het wel z.s.m. in orde krijgen. Dus heb ik ofwel Wansies map nodig, ofwel genereren we gewoon een nieuwe.

Voor de admins: ik zie uiteraard liefst niet iedereen admin worden. Maar Frederik en ik zijn ook niet altijd beschikbaar, dus een actieve minecrafter mag voor mijn part admin worden.
  • polinikus 8 aug 2012 17:06:15 229 reacties
    Bekeken 4 jaren geleden
    Kuch braaf zal ik nu ook niet zeggen :p
    en als ik wansie straks of morgen hoor zal ik vragen of hij die map op één of andere manier upload voor jullie.

en qua actief zijn met minecraft zit dat wel goed denk ik :)
  • Ben. 8 aug 2012 18:17:30 1,310 reacties
    Bekeken 4 jaren geleden
    Ik heb geen problemen met de map van wansie z'n server. En ook niet met de eis dat de stijl behouden moeten blijven op het spawnpunt/plein. Minecraft is groot genoeg zeg ik dan! Bukkit of tekkit maakt niet uit voor mij, ik ken het verschil toch niet.
  • wansie 8 aug 2012 18:35:32 35 reacties
    Bekeken 5 jaren geleden
    De map kanje hier downloaden:
    Wansie server map
    De seed hiervan is "hmm".
    En ik wil vnvnd nog helpen om alles in orde te zetten mocht dit nodig zijn. Er is bvb het probleem dat alle chests unlocked zullen zijn ;)

Morgenavond ben ik pas na 10u vrij ;)
  • lavalampkap 8 aug 2012 18:59:20 1,422 reacties
    Bekeken 1 jaar geleden
    Njah, op eerste zicht zou ik pleiten voor een nieuwe map. Maar uiteindelijk ga je waarschijnlijk toch zo ver weg trekken dat je er niets van merkt.
    Zolang het maar normale biomes zijn, en dat de nether nog niet op Nebrisiaanse wijze is leeggeroofd ;)

En qua admins volg ik Cedric. Liefst zoveel mogelijk binnen de redactie houden, maar iemand die wat meer langskomt is altijd handig.
  • polinikus 8 aug 2012 23:23:56 229 reacties
    Bekeken 4 jaren geleden
    Nope de nether is zo goed als puur (buiten een kleine netherwartfarm) en een fortress die wat verbouwd is voor de netherbricks. maar voor de rest helemaal ongerept, en het zijn normale biomes met al een village dichterbij, ik moet wel zeggen dat de dichtstbijzijnde stronghold volledig is gestript voor de 'cracked & mossy' bricks, maar de portal is zodanig aangepast dat je vanaf de bovengrond recht erin kunt springen. en in the end zelf is er al een kleine endfarm voor snel te levellen.
    Maar zowel de nether als the end kan je gewoon resetten om een nieuwe wereld te krijgen dus dat is geen probleem hé.

en de seed is :103432 (voor het geval dat 'hmm' niet aangenomen word) ;)

@Ben. Tekkit is een groot verschil tegenover vanilla minecraft want tekkit is meer een compilatie van mods (vb: industrialcraft, buildcraft) en dat voegt zoveel meer toe aan het spel dat je hoofd er zot van draait, maar de installatie dient dan ook met een aparte launcher te gebeuren en daar komen soms wel problemen bij te pas en je moet al een iets deftigere pc hebben om het soepel te kunnen draaien

Gewijzigd door polinikus op 23:24:48 08-08-2012
  • Cedric_ 8 aug 2012 23:31:14 802 reacties
    Bekeken 2 jaren geleden
    Bijna alles geregeld.

-Wansies map staat er op, maar ik heb de spawn verplaatst naar het plein. Ik kon niet weg uit de boot door de spawnprotection en ik wist niet hoe ik die warp opnieuw moest instellen. Als je liever eerst in de regel-boot terecht komt dan ga je moeten uitleggen hoe ik het moet instellen.

-Een nieuwe nether en end zullen gegenereerd worden eenmaal de eerste speler daar aankomt.

-Server draait Bukkit. Tekkit zou te lastig worden, want daar is een volledig andere launcher voor nodig.

-Voorlopig staan Stargate, LWC, anticreeper en permissions bukkit op de server. Stargate lijkt goed te werken. De rest stel ik nog in. Bestaande LWC-protections zijn gewist! Mensen die op de map al kisten en deuren hadden zullen die opnieuw moeten sluiten!

-Iedereen uit de beginpost van de Minecraft thread staat reeds gewhitelist, alsook de mensen die op Wansies server stonden gewhitelist. Nieuwe spelers kunnen zich in DEZE thread aanmelden.

-Help me aub bij het zoeken naar slecht geconfigureerde addons en permissions. Als je iets kan wat je hoogstwaarschijnlijk niet zou mogen kunnen, of als je iets niet kan wat je wel zou moeten kunnen: meldt het mij.

-Voorlopig zijn Frederik, Secungo en ik operators op de server. Maar eventueel kan daar nog een van jullie bij.

Gewijzigd door Cedric_ op 00:56:51 09-08-2012
  • Eerste Vorige
log in om een reactie te plaatsen

Sometimes posts may contain links to online retail stores. If you click on one and make a purchase we may receive a small commission. For more information, go here.