De Eurogamer Multiplayer Server Pagina 3

• Ben. 17 aug 2012 19:47:46 1,310 reacties
    Bekeken 3 jaren geleden
    Geregistreerd 8 jaren geleden
    Er spawnen inderdaad nog mobs maar totaal niet veel. Er mogen voor mij gerust wat meer mobs komen :-).
  • Cedric_ 17 aug 2012 21:37:13 802 reacties
    Bekeken 2 jaren geleden
    Server zou op hard moeten staan nu.
  • lavalampkap 17 aug 2012 22:20:58 1,422 reacties
    Bekeken 8 maanden geleden
    raar maar waar, daarstraks had ik nog lag, zelfs nog erger dan deze middag. En nu de server op hard staat is heb ik niets meer ondervonden.
    De server restart zal daar wel iets met te maken hebben zeker?

In ieder geval, problem solved (geloof ik).

Gewijzigd door lavalampkap op 22:21:39 17-08-2012
  • Cedric_ 18 aug 2012 00:44:26 802 reacties
    Bekeken 2 jaren geleden
    Ik heb 40 minuten met de support zitten chatten :)
    Ik kon de server niet herstarten door een internal error en dat bleek uiteindelijk te komen door 'teveel backups' op de server. Dat kan in elk geval niet aan ons gelegen hebben, gezien de server nog niet lang draait. Maar het 'onderliggende probleem' is aangepakt. Server start weer normaal en blijkbaar is de lag ook weg.
  • polinikus 18 aug 2012 00:56:02 229 reacties
    Bekeken 3 jaren geleden
    Geregistreerd 7 jaren geleden
    Bericht verwijderd
  • lavalampkap 18 aug 2012 10:24:26 1,422 reacties
    Blijkbaar heb ik toch te vroeg victorie gekraaid.
    Gisteren heb ik een hele tijd kunnen spelen zonder er iets van te merken, vandaag is er terug lag :-(
  • polinikus 18 aug 2012 11:49:53 229 reacties
    Bekeken 3 jaren geleden
    hmm nu lijkt het opgelost te zijn, daarstraks was er idd nog serieuze lag maar nu niets meer :)
  • Metalex 24 aug 2012 00:06:12 1,048 reacties
    Bekeken 11 maanden geleden
    Bericht verwijderd
  • astinkypanda 28 aug 2012 18:16:24 1 reacties
    Bekeken 1 jaar geleden
    Geregistreerd 6 jaren geleden
    Als dit de thread is voor whitelisting
    zou ik graag ge-whitelist worden.

Autoswitcher lijkt me een zeer handige mod voor mensen die op laptops spelen
    name : cougarhuntar

Gewijzigd door astinkypanda op 18:21:34 28-08-2012
  • Cedric_ 28 aug 2012 18:37:11 802 reacties
    Bekeken 2 jaren geleden
    Done!
  • polinikus 3 sep 2012 16:35:16 229 reacties
    Bekeken 3 jaren geleden
    Hmm ik wil niet ambetant doen maar er scheelt toch nog iets met de mobspawning, ze spawnen wel maar echt niet met veel.
    Is er geen instelling voor hoeveel mobs er spawnen per chunk?
    grinder werken natuurlijk wel omdat er telkens een spawner staat maar als het om slimes of ghasts etc gaat word dat op den duur wel een probleem want dan hebben we geen slimeballs of ghast tears meer ofzo.
  • Cedric_ 3 sep 2012 21:00:11 802 reacties
    Bekeken 2 jaren geleden
    Ik vind het ook raar. Ik had niks speciaals veranderd sinds die mobs zo weinig spawnen. Wereld staat op hard nochtans.

Ik heb in Bukkit.yml een optie gevonden "Spawn limits". Die stond op 70 en heb ik tot 140 opgetrokken. Laat weten of dat iets veranderd. Spawnden er trouwens veel dieren? Die limit stond op 15, maar is nu 50.
  • polinikus 3 sep 2012 21:29:16 229 reacties
    Bekeken 3 jaren geleden
    Lijkt idd geholpen te hebben.
    Bedankt!
  • Metalex 6 sep 2012 12:24:23 1,048 reacties
    Is het normaal dat de server al 15 minuten plat ligt? Hij zei dat het een server restart was.
  • lavalampkap 6 sep 2012 12:41:19 1,422 reacties
    server upgrade:

Further to the recent upgrades in Amsterdam, we will be updating the kernel on the following machines today to bring it in line with the latest version. This will be starting from 09:00 BST.

amsbld15
    amsbld09
    amsbld13
    amsbld16
    During the time the machines are offline, all services will become unavailable whilst the upgrades are carried out.

These changes bring both performance and stability upgrades to machines for a better overall experience.

Update: These have now been upgraded. The next set of machines are as follows:

amsbld17
    amsbld19
    de 19 is de onze :)
  • Metalex 6 sep 2012 12:46:28 1,048 reacties
    Ik heb nu net gedaan met m'n herexamen en dat komt natuurlijk zoiets voor. Zeggen ze nergens hoelang dit duurt?

Gewijzigd door Metalex op 12:46:41 06-09-2012
  • lavalampkap 6 sep 2012 13:02:08 1,422 reacties
    Niet al te lang blijkbaar, hij is up and running!
  • Cedric_ 6 sep 2012 13:24:20 802 reacties
    Bekeken 2 jaren geleden
    Alles weer ok? Mooi zo :)

Server upgrades moeten we er natuurlijk bijnemen. Dat moet nu eenmaal gebeuren. Ik krijg vooraf ook geen waarschuwing, maar als er een probleem is loont het soms de moeite om op clanforge te gaan kijken of er over onze server iets gezegd wordt.
  • Ben. 6 sep 2012 19:20:48 1,310 reacties
    Bekeken 3 jaren geleden
    Metalex wrote:
    Ik heb nu net gedaan met m'n herexamen en dat komt natuurlijk zoiets voor. Zeggen ze nergens hoelang dit duurt?

Gewijzigd door Metalex op 12:46:41 06-09-2012
    Zo typisch he :p
  • polinikus 27 sep 2012 19:56:55 229 reacties
    Bekeken 3 jaren geleden
    zou het nog mogelijk zijn om de server op tekkit te zetten? vanilla is blijkbaar voor de meesten afgezaagd en brengt dit hierbij nieuwe uitdagingen.
  • Cedric_ 29 sep 2012 00:04:13 802 reacties
    Bekeken 2 jaren geleden
    Dat is altijd mogelijk, maar dan wil ik wel overeenstemming tussen de nog actieve spelers. Ik denk dat dan ook een nieuwe wereld moet worden aangemaakt? Of valt dat al bij al nog mee?
  • polinikus 29 sep 2012 11:56:52 229 reacties
    Bekeken 3 jaren geleden
    Er zou idd een nieuwe wereld voor moeten worden aangemaakt.. maar indien nodig wil ik wel een backup van deze wereld bewaren hoor. En ja laat de meerderheid maar beslissen hé :)
  • Cedric_ 30 sep 2012 17:09:13 802 reacties
    Bekeken 2 jaren geleden
    Ik wil me er mee bezighouden, maar ik wil wel wat meer goedkeuring krijgen. Of zijn jullie echt de enigen die nog echt actief zijn op Minecraft? Tekkit is ook volledig nieuw voor mij, dus het kan wel nog een tijdje duren voor alles deftig zal werken.
  • Ben. 30 sep 2012 19:01:28 1,310 reacties
    Bekeken 3 jaren geleden
    Ik kom niet meer vaak op de server...
  • secungo 30 sep 2012 20:49:51 175 reacties
    Bekeken 2 jaren geleden
    Er is inderdaad extreem weinig activiteit op de server. Velen zijn waarschijnlijk verhuisd naar andere oorden toen ie offfline was.
    Ik ken niks van Tekkit, maar heb er niets op tegen.

Waarom moet er dan een nieuwe wereld worden gemaakt? Brengt dat veel nieuwe blokken met zich mee? Anders plaatsen we een warp naar een nu nog onverkend gebied op de map waar die grondstoffen wel in de grond zullen zitten zodra Tekkit geļnstalleerd is?
  • lavalampkap 1 okt 2012 19:28:14 1,422 reacties
    Voor mij is een onbekend gebied goed genoeg. Als tekkit zou draaien kunnen we makkelijk een tplocation doen naar bv 15000X 15000Z (of ergens anders ver weg) en een stargate zetten.
    Dan genereren wij nieuw terrein met de nieuwe ores enzo, zitten we ver genoeg van de rest. Dan kunnen andere mensen nog spelen op de oude map zonder de mods te gebruiken (perfect mogelijk), en hebben de mensen die wel eens zin hebben om tekkit willen proberen ook genoeg ruimte voor al de nieuwe dingen.
    En moest alles er ooit terug afgezwierd worden dan hebben we geen last dat alles er raar uitziet (doordat de nieuwe blocks verdwijnen) omdat we ver genoeg zitten.
  • polinikus 1 okt 2012 20:28:47 229 reacties
    Bekeken 3 jaren geleden
    allemaal goed :) als dat gaat toch..

Gewijzigd door polinikus op 20:56:22 01-10-2012
  • HerrSubset 3 okt 2012 09:55:29 657 reacties
    Bekeken 1 jaar geleden
    Voor mij is tekkit ook goed, misschien kom ik dan ook terug wat meer online. Een nieuwe map is voor mij ook goed, ik heb nog niet echt veel gebouwd of gemined...
  • lavalampkap 3 okt 2012 19:59:47 1,422 reacties
    HerrSubset wrote:
    Voor mij is tekkit ook goed, misschien kom ik dan ook terug wat meer online. Een nieuwe map is voor mij ook goed, ik heb nog niet echt veel gebouwd of gemined...
    Het heeft toch bij mij wat geholpen. Het eerste stukje is wat doorbijten omdat je weinig van de nieuwe features kunt maken/gebruiken omdat je heel wat resources nodig hebt en je er nog niets van begrijpt. Ik had wel tussendoor een dipje omdat ik niet meer wist wat doen, maar we zijn terug vertrokken.

Om nog eens terug te komen over de map. Als je een nieuwe map gaat gebruiken, ga je ook een nieuwe map moeten aanmaken als tekkit er terug afgesmeten wordt. Du ik zou voorlopig de map nog behouden.
  • HerrSubset 4 okt 2012 20:27:39 657 reacties
    Bekeken 1 jaar geleden
    Even over iets anders dan tekkit. Zouden we die stargate er dan ook nog oplaten? Ik vind het nogal spijtig dat iedereen zo ver van elkaar zit.

Over het behouden van de map, als ze behouden blijft is dat ook goed voor mij. Wat ik wou zeggen is dat indien het te lastig of teveel werk is om een stuk tekkit in de huidige map te krijgen, het voor mij dan even goed een nieuwe map mag zijn...
log in om een reactie te plaatsen

Sometimes posts may contain links to online retail stores. If you click on one and make a purchase we may receive a small commission. For more information, go here.