De Eurogamer Multiplayer Server Pagina 4

volgende Laatste
  • polinikus 5 okt 2012 15:57:57 229 reacties
    Bekeken 4 jaren geleden
    Geregistreerd 7 jaren geleden
    die stargate zou dan wel nuttig zijn om dan van het gewone land naar 'tekkit' land te gaan hé :) en over het feit dat iedereen zo verspreid zit vind ik het ook wel spijtig.. mss moeten we nu wat dichter bij elkaar beginnen bouwen :)
  • polinikus 5 okt 2012 16:57:29 229 reacties
    Bekeken 4 jaren geleden
    is er trouwens een idee wanneer de tekkit server er zou zijn?
  • HerrSubset 5 okt 2012 18:49:17 657 reacties
    Bekeken 1 jaar geleden
    Geregistreerd 8 jaren geleden
    Dat iedereen zo ver uit elkaar zit lijkt juist door de stargate te komen... :s

Ik heb de tekkit client is gedownload, en ik denk dat ik eens ga proberen een email client/server te schrijven met computercraft.^^
  • Cedric_ 5 okt 2012 22:45:39 802 reacties
    Bekeken 2 jaren geleden
    Op de server draait nu Tekkit, maar het is te nieuw voor mij om op één avond zonder te kunnen opzoeken wat zinnige dingen in te stellen. Ik wil ook gaan slapen.

Status is dan ook:
    -Wereld draait op Tekkit
    -Oude map staat er nog steeds op
    -Oude map ga ik ooit te download zetten
    -ALLES IS ONBEVEILIGD! VAN KISTEN TOT DE MAP ZELF! Als er een griefer langskomt wordt de server teruggedraaid naar dit moment. Bouw nog niets dat je wil behouden. EDIT: er zou nu een whitelist op moeten staan, maar ik heb dit niet getest. Iedereen van de vorige server heeft toegang.
    -Ik heb tips nodig voor mods die ik moet installeren. Clanforge filtert niet automatisch de bukkit mods uit de serverlijst. Vandaar. Is er met Tekkit nog steeds een teleport plugin nodig? Ik heb wat zitten prutsen en je kan zonder mods ook teleporters bouwen. Hoe zit het met kistbeveiliging?
  • polinikus 6 okt 2012 01:23:49 229 reacties
    Bekeken 4 jaren geleden
    whitelist pls, stond er toen nog niet tussen precies :)
  • lavalampkap 6 okt 2012 09:45:46 1,422 reacties
    Bekeken 10 maanden geleden
    ik krijg ook bericht dat ik nog niet op de whitelist sta, maar doe maar op uw gemak Cedric ;-)

In principe zou je kunnen gebruik maken van de teleportblocks die bij tekkit zitten, maar daar is aar één probleempje bij, die hebben energie nodig.(Zoals bijna alles in tekkit)
    Afhankelijk van de afstand en wat er geteleporteerd wordt heb je meer energie nodig.

Ingenieur in spé geeft wat berekeningen:
    vb. Stel dat je op 0,64,0 een blok zet, en je wilt één maken naar de nieuw gegenereerde tekkit wereld op 15.000,64,15.000 dan zou de afstand 21.213 blokken zijn. Om een speler zonder armor en zonder inventory te teleporteren moeten we die 21.213*1.000 doen dus dan hebben we 21.213.203 EU (electrical units, eenheid energie in tekkit) nodig. Wat er op neer komt dat je 3 MFSU nodig hebt een een nucleaire krachtcentrale om dat ding te laten werken. En dan heb ik nog niet gesproken over de resources die je nodig hebt en de tijd dat de teleporter nodig heeft om te 'herladen'

Dus ik zou toch de stargate er nog laten opstaan, want op sommige vlakken zijn die teleporters onmogelijk.

Waar je ook moet op letten is dat NEI (net enough items) in recipe mode staat en dat wijzelf hem niet in cheat mode kunnen zetten.
  • Cedric_ 6 okt 2012 10:54:14 802 reacties
    Bekeken 2 jaren geleden
    De huidige map voor wie geïnteresseerd is: https://dl.dropbox.com/u/5927869/Minecraft/Eurogamer%20Server%20Maps%20%28World%2C%20Nether%20en%20End%29.zip

Whitelist is fixed.

Gewijzigd door Cedric_ op 10:55:03 06-10-2012
  • lavalampkap 6 okt 2012 12:19:36 1,422 reacties
    yup inderdaad.
    er is wel één probleempje waar ik gisterenavond voor vreesde, wat werkelijkheid is geworden.

Tekkit (en FTB, het modpack dat ik gebruik in mij SSP world) draait nog op 1.2.5 en wij gebouwd hebben in 1.3.2

Dus dan krijg je dingen zoals dit:

EDIT: ik heb eens een paar tests gedaan in mijn SSP wereld. Bij mij kwamen mijn nieuwe blokken van 1.3.2 terug als ik terug upgrade naar 1.3.2.
    Ik had wat sandstone stais geplaatst in 1.3, downgrade naar 1.2.5, wereld open gedaan, en terug geupgradet naar 1.3.
    Maar ik weet niet of dit het geval gaat zijn op de server.

Gewijzigd door lavalampkap op 12:34:11 06-10-2012
  • polinikus 7 okt 2012 14:47:00 229 reacties
    Bekeken 4 jaren geleden
    zou het mogelijk zijn om PVP aan te zetten? die staat blijkbaar af..
  • Cedric_ 8 okt 2012 18:32:31 802 reacties
    Bekeken 2 jaren geleden
    pvp zou nu moeten aan staan.
  • lavalampkap 12 okt 2012 16:11:45 1,422 reacties
    zou het mogelijk zijn om iets te veranderen aan de config files zodat we eventuele codes geschreven met Computercraft kunnen down- en uploaden naar pastebin ?

in de server files:
    config (map) > mod_ComputerCraft.cfg (openen met notepad ofzo) > enableAPI_http=0 (daar de 0 in een 1 veranderen)
  • Cedric_ 13 okt 2012 16:21:30 802 reacties
    Bekeken 2 jaren geleden
    Snel gedaan. Heb er wel niet aan gedacht dat er mensen op de server konden zitten. Sorry voor de kick e gasten :p

Met dank om meteen te zeggen hoe het moest LLK.
  • lavalampkap 13 okt 2012 16:32:41 1,422 reacties
    Cedric_ wrote:
    Snel gedaan. Heb er wel niet aan gedacht dat er mensen op de server konden zitten. Sorry voor de kick e gasten :p

Met dank om meteen te zeggen hoe het moest LLK.
    Gecheckt en goedgekeurd

Voor degene die met computercraft werken hier is het commando om te downloaden van pastebin naar je computercraft PC:
    http/pastebin get

En om van je computercraftPC te uploaden naar pastebin:
    Commando: http/pastebin put
  • polinikus 23 nov 2012 01:03:35 229 reacties
    Bekeken 4 jaren geleden
    ik kom gewoon ff hier iets zetten om die andere zijn website nietmeer te moeten zien.
  • Cedric_ 23 nov 2012 18:03:54 802 reacties
    Bekeken 2 jaren geleden
    :)
    Wat een dom idee was me dat :')
  • Cedric_ 27 nov 2012 16:25:09 802 reacties
    Bekeken 2 jaren geleden
    1. Alle regulars hier op het forum ga ik toevoegen aan een privileges group genaamd 'Regular'. Jullie kunnen wat een gewone 'User' kan, maar kunnen als extraatje een nieuwe 'Default' (=nieuwe speler die niks kan bouwen) promoveren tot 'User' (= een gewone speler die wel kan bouwen). Jullie kunnen ook een user-gone-rogue demoveren tot 'Default'. Jullie kunnen niemand tot 'Regular', 'Mod' of 'Admin' promoveren.
    /promote [player] => Promotes the specified user to the next rank group. If the command sender's rank is equal to or less than the destination group's rank, the command will fail.

/demote [player] => Demotes the specified user. If the command sender's rank is equal to or less than the current rank of the intended player, the command will fail.
    Secungo, Frederik en ik zijn Admin.

Polinikus is mod. (en kan dus users promoveren tot Regulars, al heb ik dat liever niet tenzij het gaat om een regular die ik vergeten ben.)

De rest van de whitelist is geactiveerd als gewone 'user'.

2. LWC staat er ook op, net als chatsuite, commandbook en worldguard. Ik ben niet thuis in meer dan de helft van deze plugins. De kans bestaat dat we ze niet nodig hebben. Pluis gerust zelf eens uit wat ze doen en kijk of je als gewone user meer kan dan je denkt te moeten kunnen.

3.Worldguard heeft blijkbaar de mogelijkheid om bepaalde gebieden af te schermen. Die mogelijkheid bekijk ik later op de week. Voorlopig is er dus GEEN afscherming van bepaalde gebieden. Wel is de whitelist weg, maar kunnen nieuwe users default niet bouwen. Regulars van het forum kunnen hen die mogelijkheid geven wanneer ze te vertrouwen zijn en weer afnemen als ze een rampage starten.

4. De oude wereld valt hier te downloaden:
    https://dl.dropbox.com/u/5927869/Minecraft/Eurogamer%20server%20backup%2026%20november.rar

5. De spawnprotectie staat af. Dat is geen probleem. Spreek af waar je de nieuwe spawn wil, bouw die spawn naar wens en dan kom ik wanneer die klaar is om de spawn te verplaatsen naar daar en zet ik de spawnprotectie weer aan.

6. Helpen jullie me met melden wat er fout loopt? Werkt 'privileges' uberhaupt wel?
  • volgende Laatste
log in om een reactie te plaatsen

Sometimes posts may contain links to online retail stores. If you click on one and make a purchase we may receive a small commission. For more information, go here.