Laptop

• mjolnirmaniac 23 jul 2012 19:44:43 375 reacties
    Bekeken 7 jaren geleden
    Geregistreerd 10 jaren geleden
    Een simpele (?) vraag: welke van de 2 is qua specs beter?

qosmio
    hup aldi hup

En dewelke zou je kiezen?
  • Frederik_ 23 jul 2012 22:31:23 972 reacties
    Bekeken 2 jaren geleden
    Geregistreerd 9 jaren geleden
    Ze liggen heel dicht bij elkaar wat specs betreft. De eerste heeft iets 250 GB meer ruimte op z'n harde schijven, terwijl de tweede wel over een SSD van 80 GB beschikt (wat maakt dat alle software die je daarop installeert -inclusief besturingssysteem- razendsnel opstart). Het andere verschil dat ik zie is dat de tweede een wat grotere beeldresolutie heeft.

Zijn er bepaalde vereisten waaraan voldaan moet worden omdat je hem voor specifieke doeleinden wil gebruiken?
  • mjolnirmaniac 24 jul 2012 10:25:45 375 reacties
    Bekeken 7 jaren geleden
    Dat zijn ook praktisch de enige verschillen (de eerste heeft wel nog 1.5 gig videogeheugen meer) in specs die mij opvielen, wat mij doet besluiten dat die 2e dan beter is, wat ik enigzins jammer vind omdat het design (tov de qosmio) mij minder aanstaat. De "erazer" kost wel een 200tal euros meer, denk je dat dit de meerwaarde van de SSD (en de resolutie)goed vertegenwoordigd?

Niet echt bepaalde vereisten, gewoon zeer deftig kunnen gamen :) (en wat met office werken maar dat kan op praktisch elke computer, en films en muziek natuurlijk)

Als je nog gelijkaardige laptops kent voor
  • Frederik_ 24 jul 2012 15:25:57 972 reacties
    Bekeken 2 jaren geleden
    Hoezo, 200 meer? Van wat ik kan zien kost de Qosmio 1449 en de Erazer 1399 of zijn er nog ergens opties ter aanpassing? Ik persoonlijk heb geen SSD (ik weet wel dat Lavalampkap er onlangs gekocht heeft voor de computer van z'n ouders, vraag het eens aan hem wat het verschil is), maar in een laptop kan je uiteraard niet achteraf overschakelen naar een SSD, dus puur op specs zou ik voor die Erazer gaan. Het model, tja...

Sorry, ik volg dat niet echt, het enige dat ik met zekerheid kan zeggen is dat ik in al de jaren dat ik al computers van Dell gebruik, er nog geen problemen mee gehad heb -in tegenstelling tot wat ik sommige mensen over merken als Acer en HP hoor vertellen.
  • Ben. 24 jul 2012 18:48:55 1,310 reacties
    Bekeken 4 jaren geleden
    Geen Acer nemen!
  • mjolnirmaniac 26 jul 2012 06:22:52 375 reacties
    Bekeken 7 jaren geleden
    Die qosmio is in dollar, vandaar, maar bedankt!

En Ben, ik weet al dat je daar niet zo'n voorstander van bent :D
log in om een reactie te plaatsen

Sometimes posts may contain links to online retail stores. If you click on one and make a purchase we may receive a small commission. For more information, go here.