Kickstarter? Kickstarter!

• Cedric_ 23 aug 2012 23:22:41 802 reacties
    Bekeken 2 jaren geleden
    Geregistreerd 8 jaren geleden
    Kickstarter heeft zich door enkele high-profile gameprojecten tot in het achterhoofd van de ge´nformeerde gamer kunnen werken. Onder meer projecten zoals een op Android gebaseerde console, de OUYA, en een horloge met een e-paper scherm kregen reeds een startkapitaal via de site. En ook menig indie- en retrogame zijn intussen verzekerd van levenslicht. Hoewel wij de crowdfunding site waarschijnlijk leerden kennen via de gamingtak mogen we zeker niet vergeten dat ook andere media, kunstvormen en technologie via kickstarter dingen om onze centen.

Redenen genoeg om een Kickstarter topic in het leven te roepen! In het gaming subforum weliswaar, maar laat het niemand beletten om ook niet game-gerelateerde kickstarters ter sprake te brengen. Of andere crowdsourcing sites natuurlijk.

Heb je onlangs een cool project gezien dat jij al dan niet hebt gesteund? Of heb je een uitgesproken mening over crowdsourcing in het algemeen, of kickstarter in het bijzonder? Kende jij kickstarter al voor die mainstream werd en vertoef je nu vooral op een crowdsourcing site waar wij waarschijnlijk nog nooit van hebben gehoord?

Spui je mening.
  • Cedric_ 23 aug 2012 23:29:07 802 reacties
    Bekeken 2 jaren geleden
    Ik begin, ik ben hier moderator tenslotte dus ik mag altijd als eerste.

1. Ik heb onlangs mijn eerste Kickstarter gesteund. Planetary annihilation, een spirituele opvolger van de klassieker-die-ik-nooit-gespeeld-heb Total Annihilation. De introductietrailer ziet er zo cool uit dat je maar op eigen risico moet gaan kijken. Maar wees gewaarschuwd, na die awesomesauce gezien te hebben is je portefeuille waarschijnlijk wat lichter.
    http://www.kickstarter.com/projects/659943965/planetary-annihilation-a-next-generation-rts

2. Wederom geeft The Oatmeal je de nodige uitleg. Hij is zowat de grondlegger van alles wat met elektriciteit te maken heeft. Voor het museum aast men op de gronden van zijn vroegere laboratorium. $850.000 was nodig, want de staat New York past $850.000 bij eenmaal dat bedrag behaald wordt. Het bedrag werd niet alleen behaald, maar zelfs overschreden! Net geen miljoen dollar is al beloofd en het bedrag blijft nog 37 dagen groeien. http://www.indiegogo.com/teslamuseum

Gewijzigd door Cedric_ op 23:38:58 23-08-2012
  • Snaffer 24 aug 2012 11:20:03 1,196 reacties
    Bekeken 12 maanden geleden
    De awesomesauce druipt er bij Planetary Annihilation gewoon af :D
  • Frederik_ 24 aug 2012 17:15:10 972 reacties
    Bekeken 1 jaar geleden
    Even kijken, ik heb er intussen al drie gesteund:

1) Double Fine Adventure: Tim Schafer, enough said. De totnogtoe vrijgegeven episodes van de documentaire die het hele ontwikkelingsproces documenteert was de prijs op zich trouwens al helemaal waard.

2) Kinetic Void: Spacegame die me wel bestaansrecht leek te hebben, maar enorm moeizaam de nodige fondsen wist te verwerven. Klein duwtje in hun rug dus en de ontwikkelaars lijken een vriendelijke groep.

3) Planetary Annihilation: Zelfs zonder de video te bekijken, maar gewoon snel even de pagina doorscrold te hebben, vloog er plots geld uit m'n portefeuille. De herinneringen aan Total Annihilation (dat gratis bij onze eerste pc werd geleverd) hebben daar een belangrijk aandeel in alsook het feit dat Uber Entertainment meer naar TA dan Supreme Commander (die andere spirituele opvolger) gekeken heeft (tot de particles en animaties van de Commander toe). Ongetwijfeld de game van de drie waar ik het meest naar uitkijk.

Een laatste waarover ik nog wat twijfel is Castle Story. De game heeft intussen al acht keer meer opgehaald dan z'n goal, wat bij mij de reflex ontlokt om niet te doneren en de game te kopen na release en enkele reviews af te wachten. Maar de game ziet er toch verdomd leuk uit en misschien bedenk ik me de komende 45 uur nog wel.

Gewijzigd door Frederik_ op 17:15:54 24-08-2012
  • Cedric_ 24 aug 2012 18:21:39 802 reacties
    Bekeken 2 jaren geleden
    :(
    Ik ben geplooid Frederik, ziet er cool uit en met zoveel backers is er al sowieso een community en voldoende funding om er wat moois van te maken. Get on the hypetrain!
  • lavalampkap 24 aug 2012 20:23:34 1,422 reacties
    Bekeken 8 maanden geleden
    Het kickstarter project om het Teslalab te redden en om te bouwen tot een museum is geweldig.
    Ik verschoot al enkele weken geleden, toen The Oatmeal zijn doel bereikte met dat hele funnyjunk rechtzaak hetze.
    Toen ik het op zijn site las dat hij ging meehelpen om $800000 in te zamelen, dacht ik dat hij gek was. Maar na een paar dagen hadden ze al genoeg, geweldig gewoon.

Zelf nog niets gesteund, grootste oorzaak is dat ze niet met paypal werken, wat het ambetant maakt voor mij. Maar ik heb al mooie projectjes zien voorbijkomen. Alhoewel ik bij games eerst wat gameplay wil zien, en reviews lezen heb ik een zwak voor al de gadgets die je kan backen.

Zoals MaKey MaKey, het project is ondertussen al afgesloten maar heeft 20x meer opgehaald dan hun goal was. Het principe van maKey makey is simpel, een arduino bordje, een paar kabels met krokodilklemmen en je kan van alles een toesenbord/controller maken.
    Nu kan jet het geheel al preorderen voor 40$
  • secungo 24 aug 2012 20:47:05 175 reacties
    Bekeken 2 jaren geleden
    Geregistreerd 7 jaren geleden
    Niemand hier geld gegeven aan de Yogscast?
    http://www.kickstarter.com/projects/winterkewlgames/yogventures?ref=live
  • Frederik_ 24 aug 2012 21:30:03 972 reacties
    Bekeken 1 jaar geleden
    lavalampkap wrote:
    Zoals MaKey MaKey, het project is ondertussen al afgesloten maar heeft 20x meer opgehaald dan hun goal was. Het principe van maKey makey is simpel, een arduino bordje, een paar kabels met krokodilklemmen en je kan van alles een toesenbord/controller maken.
    Nu kan jet het geheel al preorderen voor 40$
    Had ik ook interesse in, maar in combinatie met de verzendkosten werd het nogal een dure zaak.
log in om een reactie te plaatsen

Sometimes posts may contain links to online retail stores. If you click on one and make a purchase we may receive a small commission. For more information, go here.