Hulp bij PC-aankoop

• Ben. 4 sep 2012 08:12:46 1,310 reacties
    Bekeken 4 jaren geleden
    Geregistreerd 9 jaren geleden
    Ik ben van plan mij een nieuwe pc aan te schaffen. Dit gaat waarschijnlijk een Dell-tower worden. Ik vraag mij alleen af wat voor videokaart ik er in moet steken. Een Radeon of Nvidia. Of zijn beide evenwaardig?
  • Frederik_ 4 sep 2012 10:59:43 972 reacties
    Bekeken 2 jaren geleden
    Historisch gezien biedt Nvidia betere drivers, waar misschien wel iets van waar is aangezien ik de afgelopen twee jaar dat ik een Radeonkaart heb voor het eerst een spel niet heb kunnen spelen omwillen van drivergerelateerde glitches. Toegegeven, na even googelen viel het wel op te lossen, maar toch.

Desalniettemin als het prijsverschil opnieuw te groot is voor vergelijkbare performance, zou ik zonder nadenken nogmaals voor de Radeonoptie kiezen.
  • Cedric_ 4 sep 2012 18:56:45 802 reacties
    Bekeken 2 jaren geleden
    Radeon biedt toch vaak meer 'Bang for the Buck'. Mijn laatste twee kaarten waren Radeons en die doen uiteindelijk even goed hun werk als een Nvidia. Tenzij je speciefieke features wil kan je dus gewoon voor rekenkracht/prijs verhouding gaan.

NVidia heeft PhysX natuurlijk. Maar met Radeon kan je dan weer twee verschillende kaarten toch in Crossfire zetten, terwijl dat bij Nvidia's SLI enkel met dezelfde kaarten kan.
  • Pcgamer4life 5 sep 2012 00:33:12 966 reacties
    Bekeken 1 jaar geleden
    wat is uw budget, tussen welke kaarten kan er gekozen worden, welke games wil je spelen, ik veronderstel dat de pc vooral met gamen in het achterhoofd gebruikt zal worden?

van die drivers heb ik al meer problemen gehad met nVidia dan met AMD dus dat zal wat afhankelijk zijn van hoeveel geluk je ermee hebt.
  • Ben. 5 sep 2012 11:01:57 1,310 reacties
    Bekeken 4 jaren geleden
    Budget is geen probleem. De bedoeling is erop kunnen werken voor school (Word en die toestanden) en dan ook gamen. Ik wil gewoon een goede grafische kaart waar ik enkele jaren op kan voort teren.
  • lavalampkap 5 sep 2012 13:35:23 1,422 reacties
    Bekeken 1 jaar geleden
    Ik heb vroeger een Nvidia gehad, en nu steekt er een Radeon in. En ik ben met beide tevreden.

qua drivers ben ik precies wat blijer met Radeon. Bij mijn Nvidia heb ik veel zlf naar de site moeten gaan om de nieuwste te downloaden, terwijl mijn Radeon nu altijd mooi zegt dat er een nieuwe versie beschikbaar is.

Het hangter vanaf welke twe kaarten het zijn, en uw persoonlijke voorkeur. Moest ik een nieuwe nodig hebben neig ik wel wat meer naar Radeon.
  • Frederik_ 5 sep 2012 23:33:12 972 reacties
    Bekeken 2 jaren geleden
    Ik vind het ook wel handig dat mijn Radeondrivers automatisch zeggen wanneer er een nieuwe versie beschikbaar is.
  • Pcgamer4life 6 sep 2012 11:48:56 966 reacties
    Bekeken 1 jaar geleden
    als budget geen probleem is koop je dan toch gewoon de zwaarste kaart?

en afhankelijk als je dan van het groene of het rode kamp wilt moet je dan voor de GTX690 kiezen of voor de HD7990

waarom dan niet in SLI/Crossfire zetten, gezien budget toch geen probleem is,
    zorg wel dat je Processor geen bottleneck veroorzaakt.
  • Ben. 6 sep 2012 19:24:23 1,310 reacties
    Bekeken 4 jaren geleden
    Pcgamer4life wrote:

en afhankelijk als je dan van het groene of het rode kamp wilt moet je dan voor de GTX690 kiezen of voor de HD7990

De helft van uw termen snap ik niet :p Ik geef minder aandacht aan mijn budget omdat ik een goeie pc wil deze keer. Maar mijn budget heeft ook een limiet uiteraard :-) Als ik het zo hoor zijn Radeon en Nvidia eigenlijk evenwaardig aan elkaar maar zijn de updates bij Radeon gemakkelijker. Ik ga dan denk ik voor Radeon gaan. En qua RAM? Kom je tegenwoordig toe met 8GB RAM?
  • Pcgamer4life 6 sep 2012 22:58:24 966 reacties
    Bekeken 1 jaar geleden
    Ben. wrote:
    Pcgamer4life wrote:

De helft van uw termen snap ik niet :p Ik geef minder aandacht aan mijn budget omdat ik een goeie pc wil deze keer. Maar mijn budget heeft ook een limiet uiteraard :-) Als ik het zo hoor zijn Radeon en Nvidia eigenlijk evenwaardig aan elkaar maar zijn de updates bij Radeon gemakkelijker. Ik ga dan denk ik voor Radeon gaan. En qua RAM? Kom je tegenwoordig toe met 8GB RAM?
    als uw pc enkel voor gaming en school werk gebruikt zal worden is zelf 4gb meer dan genoeg.

AMD heeft eenvoudigere updates omdat er 1 programma (catalys control center) gebruikt wordt als drivers voor iedere video kaart. Voor nVidia moet je de drivers voor iedere video kaart zelf zoeken op hun website (die toen ik het laatst eens moest alles behalve overzichtelijk was), maar dat is nu ook niet iets wat je iedere week moet doen en daarvoor zou ik het persoonlijk niet laten om een graphische kaart te kopen die aan uw eisen voldoet.

Graag had ik toch eens een ruwe waarde geweten voor uw pc want je kan gerust 2 GTX690's in SLI zetten als uw pc geen budget heeft. Maar gezien 1 zo'n kaart tegen de €1000 kost veronderstel ik dat dat net iets te veel van't goeie gaat zijn. :p
  • Frederik_ 7 sep 2012 10:45:22 972 reacties
    Bekeken 2 jaren geleden
    Ik zou geen SLI/Crossfire (twee kaarten) aanraden om de simpele reden dat dat stroom vreet en makkelijker problemen met zich meebrengt dan één kaart.
  • Ben. 7 sep 2012 11:09:06 1,310 reacties
    Bekeken 4 jaren geleden
    De maximum is 1000-1200 euro, maar dat wil nu niet zeggen dat hij juist 1200 moet gaan kosten. Ik wil een degelijke pc en ik ben niet zo voor speciallekes :-)
log in om een reactie te plaatsen

Sometimes posts may contain links to online retail stores. If you click on one and make a purchase we may receive a small commission. For more information, go here.