Website

• GamingtestNL 16 nov 2012 18:42:21 5 reacties
    Bekeken 7 jaren geleden
    Geregistreerd 7 jaren geleden
    Hallo, een maandje geleden ben ik de site www.gamingtest.nl gestart.
    Op deze site schrijf ik gamereviews op basis van bugs die ik tijdens het spelen ben tegengekomen.
    De site bevat een ranglijst met alle scores van de games die ik heb gereviewd.
    Andere functies zoals een Google translate widget, een lijst met demo's en een contactpagina ontbreken niet.
    Ik heb speciaal voor mijn site een Youtube en Twitter account aangemaakt.

Er staan al aardig wat bug reviews op de site, alleen stijgt het bezoekersaantal nog niet echt.
    Ik zou graag uw mening willen horen over de site.
    Als u wilt kunt u ook op de poll stemmen, deze bevindt zich op de hoofdpagina.
    Door deze poll krijg ik een goede indruk hoe de site verbeterd zou kunnen worden.
  • Cedric_ 17 nov 2012 02:36:12 802 reacties
    Bekeken 2 jaren geleden
    Geregistreerd 9 jaren geleden
    Hoewel het soms een goed idee lijkt om de bugs in een game te gaan oplijsten en op basis daarvan een score te geven aan een game, werkt dat concept niet echt. Het probleem is dat bugs 'vluchtig' zijn om zo te zeggen. Niet iedereen komt de bug tegen die jij tegenkomt in de game, want het voorkomen van een bug hangt vaak af van zeer uiteenlopende factoren. Verder zijn ontwikkelaars meestal toch zo begaan met hun game dat ze de meest erge bugs meestal zeer snel uit de game halen, waardoor jouw review al na enkele dagen irrelevant geworden is. Waarom denk je dat 'normale' reviewers meestal weinig tot geen aandacht besteden aan de bugs in de game? Niet alleen omdat reviewers vaak met een late betaversie aan de slag moeten waar sowieso nog bugs in zitten, maar ook gewoon omdat die bugs er meestal toch op Day one of binnen de week worden uitgehaald. Bugs gaan oplijsten heeft geen zin.

Verder ga je zwaar in de fout door een game als Prison Architect te gaan toetsen op bugs. De game is in alpha! Dit is nog niet eens een schijn van wat de game ooit zal worden! Er zitten hopen bugs in. Dat jij er zelfs in die game maar twee vindt is eigenlijk zeer slechte reclame voor je reviewskills. Je zou er honderden moeten gevonden hebben.

Bovendien schrijf je helemaal nog niet vlot. Je zinnen hangen niet voldoende aan elkaar om tot een mooi geheel te komen. Het enige wat ik je daarvoor kan aanraden is... blijven schrijven. Maar publiceer het misschien nog niet op internet. Of verwacht in elk geval geen terugkerende bezoekers.

Kortom: De wereld is nog niet klaar voor bugreviews en jij bent nog niet klaar voor de wereld.
  • GamingtestNL 17 nov 2012 06:54:08 5 reacties
    Bekeken 7 jaren geleden
    @Cedric_ Bedankt voor uw feedback! Ik waardeer dat heel erg.
    Ik moet u er wel bijzeggen dat de bugreviews voornamelijk gericht zijn op de ontwikkelaars/ publishers en niet zozeer op het publiek.
    Ik heb deze site opgezet omdat het mijn droom is om uiteindelijk QA of gametester te worden bij een game studio.

Heeft u zelf de game Prison Architect al gespeeld? Ik denk niet dat u meer bugs zult vinden, aangezien de ontwikkelaars erg goed hebben gekeken naar eventuele bugs.

U heeft een goed punt dat mijn schrijfstijl verbeterd kan worden.
  • Cedric_ 17 nov 2012 09:23:48 802 reacties
    Bekeken 2 jaren geleden
    Geregistreerd 9 jaren geleden
    Ik heb Prison Architect zelf nog niet gespeeld nee, maar mijn punt blijft geldig. Alpha en Betagames hoor je nooit af te rekenen op hun bugs, gezien het het afgewerkte product niet is. En bij games die wl af zijn heeft bugtesten weinig zin.

Dat de site voor de ontwikkelaar zelf is bedoeld verwondert me wel eerlijk gezegd. Ten eerste zijn de nederlandssprekende ontwikkelaars op een hand te tellen en ten tweede, zoals je zelf zijdelings aanhaalt, hebben die hun eigen Q&A, wat jouw site voor hen ook overbodig maakt.
  • GamingtestNL 17 nov 2012 09:33:32 5 reacties
    Bekeken 7 jaren geleden
    @Cedric_ Ik meld het in de titel wanneer ik alleen de demo, alpha of beta van een game heb gespeeld, zodat ik een tijdje later de volledige game een keer zou kunnen testen.
    Om eerlijk te zijn heb ik toch al aardig wat games mogen spelen van nederlandse ontwikkelaars, denk aan Cargo Commander en Snowball Earth. Elke grote Publisher heeft ook wel een PR agent in Nederland.

Zelf vind ik het nu jammer dat ik ervoor gekozen heb om de site voor het Nederlandse publiek te maken. Ik heb dat een beetje kunnen compenseren door een google translate widget te installeren.
log in om een reactie te plaatsen

Sometimes posts may contain links to online retail stores. If you click on one and make a purchase we may receive a small commission. For more information, go here.